Līgums par mikroautobusu pārvadājumiem Rīgā noslēgts jau 4.janvārī • IR.lv

Līgums par mikroautobusu pārvadājumiem Rīgā noslēgts jau 4.janvārī

23
Rīgas mikroautobuss. Foto: Edijs Pālens, LETA

Uzņēmēji, kuru piedāvājums tika noraidīts, vērsušies ar sūdzību IUB

Līgums par paaugstināta servisa pārvadājumu nodrošināšanu Rīgas pilsētas mikroautobusu maršrutos ar pilnsabiedrību “Rīgas mikroautobusu satiksme” noslēgts jau 4.janvārī, otrdien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē pastāstīja pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” Administratīvo resursu pārvaldības direktore Elīna Epalte-Drulle.

Līgums noslēgts tikai divas dienas pēc tam, kad iepirkuma konkursa rezultāti 2.janvārī tika publicēti Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

“Lēmums par iepirkuma rezultātiem pretendentiem tika nosūtīs 21.decembrī, 4.janvārī beidzās nogaidīšanas termiņš un tika noslēgts līgums par paaugstināta servisa sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu,” pastāstīja “Rīgas satiksmes” speciāliste.

IUB mājaslapā lēmums par konkursa rezultātiem IUB mājaslapā tika publicēts 2.janvārī, bet 3.janvārī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) paziņoja, ka pārbaudīs amatpersonu darbības tiesiskumu saistībā ar uzņēmuma “Rīgas satiksme” izsludinātā mikroautobusu pārvadājumu konkursa rezultātiem.

Savukārt otrs konkursa pretendents, kura piedāvājums tika noraidīts iesniegto dokumentu nepilnību dēļ, apgalvoja, ka paziņojumu par noraidījumu saņēmis tikai 3.janvārī – dienu pirms tam, kad beidzies termiņš apelācijas iesniegšanai.

Rīgas domes opozīcija 8.janvārī aicināja uz KNAB izmeklēšanas laiku atlikt līguma slēgšanu par pārvadājumiem mikroautobusu maršrutos Rīgā, savukārt Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) dienu vēlāk sacīja, ka tā būtu nepamatota rīcība, jo IUB iepirkuma konkursu atzinis par korektu, savukārt par KNAB interesi liecina vien publikācijas medijos.

Epalte-Drulle otrdien skaidroja, ka 2012.gada augustā izsludinātā iepirkuma konkursa norises gaitā IUB iesniegtas sešas sūdzības, taču nevienu no tām IUB nav atzinis par pamatotu, tāpēc decembrī atvērti divi iesniegtie piedāvājumi un par uzvarētāju atzīta pilnsabiedrība “Rīgas mikroautobusu satiksme”, ar kuru 4.janvārī, pēc nogaidīšanas termiņa beigām, arī noslēgts līgums.

Saskaņā ar līgumu paredzēts, ka mēneša laikā tiek noteikts pakalpojumu sākšanas grafiks, bet saskaņā ar konkursa noteikumiem pakalpojuma sniegšana jāuzsāk ne vēlāk kā astoņus mēnešus no līguma noslēgšanas dienas. Pirmie autobusi varētu tikt piegādāti pēc trim, četriem mēnešiem.

Epalte-Drulle skaidroja, ka iepirkuma konkursa rezultātos norādītā līguma summa – 25 miljoni latu – ir “Rīgas mikroautobusu satiksmes” teorētiskie ieņēmumi, kurus piecu līguma darbības gadu laikā varētu iekasēt par biļešu pārdošanu un kompensācijās no valsts par invalīdu pārvadāšanu mikroautobusu maršrutos. Viņa uzsvēra, ka ne “Rīgas satiksme”, ne pašvaldība šī pakalpojuma nodrošināšanā ar finansējumu neiesaistīsies.

Vienlaikus “Rīgas mikroautobusu satiksme” izmaiņas biļešu cenās un maršrutos varēs veikt vienīgi ar Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijas akceptu. Ja uzņēmējs nevarēs izpildīt savas saistības, “Rīgas satiksmei” kā pasūtītājam ir tiesības līgumu izbeigt.

Kā ziņots, pilnsabiedrībā apvienojušies dalībnieki SIA “B-Bus” un tai pilnībā piederošās SIA “Sabiedriskais autobuss” un SIA “Vidlatauto”, kā arī “B-Bus” vadītājam Vitālijam Komaram pilnībā piederošā SIA “FPK”.

Uzvarējusī pilnsabiedrība ir saistīta ar “Rīgas satiksmei” daļēji piederošās e-talona ieviesējfirmas “Rīgas karte” valdes locekli, partijas “Gods kalpot Rīgai” biedru, “Rīgas satiksmes” Elektronisko norēķinu un projektu daļas vadītāju Aleksandru Brandavu.

Brandavs paralēli darbam divos pašvaldības uzņēmumos nodarbojas ar starppilsētu pasažieru pārvadājumu biznesu. Iepriekš viņa firmu sauca “Blagovest”, tagad “B-Bus”. Firma pieder Beļģijas uzņēmumam “B-International”. Brandavs raidījumam “Nekā personīga” atteicās paust jebkādus komentārus par iepirkuma konkursu, jo viņš neesot ne Latvijas, ne Beļģijas kompānijā – savas daļas Beļģijas uzņēmumā viņš esot pārdevis mēnesi pirms gadu mijas. Taču dati, kurus žurnālisti saņēma no Beļģijas uzņēmumu reģistra, šādas izmaiņas neuzrāda. Vēl vismaz 6.janvārī Brandavs ir firmas “B-International” līdzīpašnieks.

Otrs pretendentu piedāvājums, kurā apvienojušies trīs esošie pakalpojuma sniedzēji – SIA “Plants”, “Centība-N” un “DMK” – tika noraidīts, jo saskaņā ar konkursa nolikumu netika iesniegti visi nepieciešamie dokumenti pretendentu atlasei, bet atsevišķi iesniegtie dokumenti neatbilda nolikumam.

Uzņēmēji, kuru piedāvājums tika noraidīts, vērsušies ar sūdzību IUB. “Centība N” pārstāve Jeļena Cvetanoviča iepriekš aģentūrai LETA norādīja, ka uzņēmums paziņojumu no “Rīgas satiksmes” par piedāvājuma noraidīšanu saņēmis tikai 3.janvārī. Lēmums esot datēts ar 20.decembri, un “Rīgas satiksme” esot informējusi, ka tas 21.decembrī nosūtīts pa faksu. Vienlaikus uzņēmuma vadība to nav saņēmusi nekādā veidā. Tādējādi “Rīgas satiksme” neesot ievērojusi procedūru, kura nosaka, ka konkursa rezultātus dalībniekiem nosūta vai nu pa pastu, vai faksu, bet ar apstiprinājumu.

Tāpēc procedūra tikšot pārsūdzēta, jo uzņēmumam nebija iespējas iesniegt apelāciju – tam dotas tikai desmit dienas, kuras pagājušas. “Visas šīs dienas bija svētku, tā ka viņi ļoti smalki izkalkulēja. Vispirms apstrīdēsim konkursa procedūru un tad pašu konkursu, mēs cīnīsimies līdz pēdējam,” uzsvēra Cvetanoviča.

Uzņēmēju rīcībā esot neoficiāla informācija, ka ar IUB ir bijis sarunāts, lai tiktu noraidītas visas sūdzības. Pat konkursa dalībnieku pieteikumu iesniegšanas termiņš tika pagarināts, lai gan sākotnēji kā beidzamais termiņš tika noteikts 15.oktobris, jo uzvarētāja – pilnsabiedrība – tika reģistrēta tikai 24.oktobrī.

Kopumā konkursa uzvarētājam būs jānodrošina pakalpojuma sniegšana Rīgas pilsētas maršrutu tīkla daļā, ko kopumā veido 35 maršruti Rīgas pilsētā ar atšķirīgu kursēšanas intervālu atkarībā no noslogojuma. Patlaban par pārvadājumiem mikroautobusos noslēgti pagaidu līgumi.

 

Komentāri (23)

Elina 15.01.2013. 19.14

: 4.janvārī beidzās nogaidīšanas termiņš…
… par uzvarētāju atzīta pilnsabiedrība “Rīgas mikroautobusu satiksme”, ar kuru 4.janvārī, pēc nogaidīšanas termiņa beigām, arī noslēgts līgums.
—————-
“Tā kā 4. janvāris beidzas 24.00, tad tikai “pēc nogaidīšanas termiņa beigām”, tātad tikai 5. janvārī plkst. 00.01, ja tā ir darba diena,var tikt noslēgts līgums, bet nekādi 4, janvārī. Jautāju kaimiņam. Kaimiņš Ņils sacīja: “Bez polļitra ņe poimjoš.” Paņēmu puslitru. Un poņala. 4. janvāris pēc Maskavas laika Latvijā ziemā beidzas plkst. 23.00, bet 5. janvāris pēc Latvijas laika Latvijā vasarā sākas 01.00, rēķinot pēc ziemas laika. Tātad līguma parakstīšanai bija iespējamas 2 stundas, bet divās stundās ne to vien var sadarīt, īpaši ja dara divatā kā reklāmā.

+2
0
Atbildēt

0

janis17 15.01.2013. 23.07

ušasķika un viņa rokaspuišu un rokaslaižu aktivitātes IR publiku maz interesē – nav jau kāds no NA iesaistīts, jāpietaupa rejamais.

+1
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu