Traģēdijā vaino lidmašīnas apkalpi un tās komandieri
Pabeigta izmeklēšana un noskaidroti iemesli traģiskajai aviokatastrofai Jaroslavļā, kas atņēma dzīvību 45 cilvēkiem un kurā bojā gāja visa Jaroslavļas “Lokomotiv” hokeja komanda, arī Latvijas hokejists Kārlis Skrastiņš. Šonedēļ tiks paziņoti izmeklēšanas rezultāti traģēdijai, kas norisinājās pie Jaroslavļas, nokrītot lidmašīnai “Jak-42”, ziņo portāls “Newsru.com”.
Laikraksts “Kommersant” pieļauj, ka avārijas iemesls varētu būt lidmašīnas apkalpes komandiera Andreja Solomenceva kļūdainā rīcība lainera pacelšanās brīdī.
Pēc izmeklēšanas datiem, Solomencevs lidmašīnas pacelšanās laikā nejauši bremzējis lidmašīnu, vienlaikus no visa spēka cenšoties pacelt gaisā smago laineri. Šādas rīcības iemesls, pēc dažu ekspertu domām, varētu būt lidmašīnas bremžu pedāļa konstrukcijas īpatnība.
Izmeklēšanā arī noskaidrots, ka bremzēšana, paceļoties gaisā ar “Jak-42”, tiem lidmašīnas apkalpes locekļiem, kuri esot mācījušies lidot ar jauno lidmašīnas tipu, neesot reta lieta. Tomēr pati par sevi viegla bremzēšana nebūtu radījusi tik smagu traģēdiju. Pēc speciālistu domām, “Jak-42” apkalpe pieļāvusi uzreiz vairākas liktenīgas kļūdas.
Komandieris nav pareizi izskaitļojis tā saucamo lēmuma pieņemšanas ātrumu, raksta portāls. Savukārt viens no pilotiem pacelšanās laikā nav turējis lidmašīnas stūri neitrālā stāvoklī, bet gan pārāk tālu atbīdījis no sevis. Izmeklēšanā minēti arī citi iemesli, kas veicināja traģisko iznākumu, tajā skaitā arī iespējamās bailes pārtraukt pacelšanos un sākt ekstrēmu bremzēšanu, kas savukārt draudētu ar sankcijām uzņēmumam “Jak Servis” par to, ka hokejisti nebūtu laikus paspējuši uz pirmo KHL maču Minskā.
Tomēr daži eksperti šaubās, ka katastrofā vainīga ir lidmašīnas apkalpe. Veiktie eksperimenti apliecinot vien to, ka lidmašīna nevar pacelties, ja to bremzē, taču, kas bijis katastrofas īstais iemesls, izmeklēšanas eksperimenti neesot noteikuši.
Kā domā vairāki eksperti un lidotāji, katastrofas iemesls esot jāmeklē lidmašīnas tehniskajās ierīcēs. Neesot iespējams precīzi noteikt, vai pilots bremzēja vai ne, jo “Jak-42” neesot tādas tehniskas kontroles.
Jau ziņots, ka aviokatastrofa notika 7.septembrī, kad lidmašīna “Jak-42” centās pacelties no Jaroslavļas tuvumā esošās Tunošnas lidostas skrejceļa. Tā aizķēra antenu un nogāzās zemē. Katastrofā gāja bojā gandrīz visi cilvēki, kas atradās lidmašīnā – 45. Viens no apkalpes – bortinženieris Aleksandrs Sizovs – izdzīvoja.
Komentāri (31)
andrisskrastins 31.10.2011. 11.49
Oho, izklausās pēc godīgi veiktas izpētes. Viss kopā sakritis – gan apkalpes bailes par atlaišanu, gan tehnisko ierīču kārtīga nedarbošanās, nervozitāte, utt. Sviests. Nu nedrīkst pakļaut pilotus un uzņēmumu jebkādām finansiālām sankcijām par rīkošanos drošības vārdā.
2
andrisskrastins > andrisskrastins 31.10.2011. 12.56
Teorētisks apdraudējums nav gluži tas pats ka fakts, ka tev tūliņ beigsies skrejceļš un tu neesi paspējis uzņemt pietiekamu augstumu. Nesalīdzinami apdraudējumi.
0
Linguistical, SIA > andrisskrastins 31.10.2011. 11.58
Kad aizliedz pacelšanos gaisā vulkānisko pelnu dēļ, tad jau tas arī tiek darīts drošības dēļ. Tomēr šajā gadījumā aviokompānijām EK liek maksāt kompensācijas, un sabiedrība tikai to atbalsta.
Aviokompānijām ir jādara viss iespējamais, lai nebūtu jārīkojas drošības vārdā, izmantojot ārkārtas metodes. Bet viss iespējamais ir jādara, pirms lidmašīna izbrauc uz skrejceļa.
0