Augulis: Atbildība par situāciju "airBaltic" jāuzņemas Flikam • IR.lv

Augulis: Atbildība par situāciju “airBaltic” jāuzņemas Flikam

11
Rūta Kalmuka, F64

Ministrs apgalvo, ka runām par slikto aviokompānijas finanšu situāciju nav pamata

Visa atbildība par situāciju nacionālajā lidsabiedrībā “Air Baltic Corporation” (“airBaltic”) saskaņā ar esošo akcionāru līgumu ir jāuzņemas kompānijas privātajam akcionāram un tās vadītājam Bertoltam Flikam, otrdien preses konferencē sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS), vēsta aģentūra LETA.

Ministrs uzsvēra, ka saskaņā ar 2009.gadā noslēgto akcionāru līgumu lidsabiedrības vadība ir privāto akcionāru rokās. “Pilna atbildība ir jāuzņemas privātajiem akcionāriem, kas ir pilnībā atbildīgi par “airBaltic” valdes vienpersoniski pieņemtajiem lēmumiem,” uzsvēra Augulis. Ministrs piebilda, ka, ja patlaban viņam būtu jāparaksta šāds akcionāru līgums, tad viņš to, visticamāk, nedarītu. “Tomēr mums ir jāapzinās visas tiesiskās sekas, ko paredz esošais akcionāru līgums,” piebilda Augulis.

Viņš sacīja, ka patlaban visas spekulācijas par finanšu situāciju “airBaltic” ir bez pamata. “Uzņēmumā notiek audits, un tā rezultāti valdībai tiks ziņoti pēc 4.jūlija. Ir skaidrs, ka līdz 2012.gadam lidsabiedrībā būs nepieciešami ieguldījumi lidmašīnu flotes nomaiņai, tāpēc valdībai pēc auditoru ziņojuma uzklausīšanas būs jāpieņem lēmums, vai valstij kā “airBaltic” lielākajai akcionārei šajā procesā jāiesaistās vai nē,” skaidroja Augulis.

Satiksmes ministrs piebilda, ka ekonomikas ministrs Artis Kampars (“Vienotība”) nav vērsies Satiksmes ministrijā ar informāciju par satraucošo finanšu situāciju “airBaltic”. “Es ceru, ka Kampars, ja viņa rīcībā patiešām ir šāda informācija, ar to ir vērsies tiesībsargājošajās iestādēs,” sacīja Augulis.

Augulis atzina, ka oficiālie “airBaltic” 2010.gada darbības rezultāti būs zināmi tikai pēc audita pabeigšanas, taču provizoriski lidsabiedrība varētu būt strādājusi ar zaudējumiem. “Pērn tika sākta gaisa flotes nomaiņa, un jebkuri ieguldījumi paredz zaudējumus,” piebilda Augulis.

Jau vēstīts, ka Kampars piektdien “Rietumu radio” apgalvoja, ka “airBaltic” šī gada pirmajos piecos mēnešos strādājusi ar 18 miljonu latu zaudējumiem un ir tuvu maksātnespējai. Tiesa, ministrs nesniedza nekādus komentārus par citiem uzņēmuma finanšu rādītājiem, kas ļautu objektīvāk novērtēt tā finanšu situāciju.

Komentāri (11)

Una Grinberga 14.06.2011. 17.49

Kaut ko tik izcili stulbu var dzirdēt tikai Latvijā:
1. Par uzņēmumu atbild akcionāri un SM nes vistiešāko atbildību par sava pārraugāmā uzņēmuma darbību
2. Augulim jau sen bija jāatrisina jautājums par zīmolu atgūšanu, kā arī par akcionāru līguma labojumiem par labu valstij
3. airBaltic izskatās pēc Parex 2, tikai uzņēmuma finansiālās problēmas ir tīšs kaitējums nevis tirgus izmaiņas

+8
0
Atbildēt

0

mary75 14.06.2011. 17.01

Atbildība jāuzņemas Šlesrim, Gerhardam, Augulim, kuri pārstāvēja valsti, un izlikās absolūti nevarīgi.
Un ne jau par “pliku paldies”, dabiski.
Te jau kādi jātiesā par noziedzīgu bezdarbību.

+6
0
Atbildēt

2

    Edzs > mary75 15.06.2011. 02.16

    Latvijas valstij pret Fliku vajadzetu algot specigu arvalstu juristu komandu, honoraros terejot dazhus miljonus izdotos iesedinat blezhus un atgut notriekto naudu simtkartigi.
    kautkur krievu saitos lasiju ka liela apjoma ekonomiskas lietas Krievija tagad pasuta Britu tiesai.
    24.junijs ir datums lidz kuram Lembergs sniedz atbildes Britu tiesai, tad redzesim kas tur bus iznacis. ja bus kvalitate, mes varetu tos ilgam laikam ar darbu nodroshinat.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > mary75 15.06.2011. 11.40

    to TanteSidra
    Latvijas valstij vajag algot šāvēju brigādi, tad tādi Fliki no mūsu valsts turēsies par gabalu, bet šļesari, šķēles un lembergi pievienosies savas sugas brāļiem, bēguļojošiem noziedzniekiem, krievijā.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

andrisskrastins 14.06.2011. 16.20

Re, šeit ir mans paziņojums un ups…es piesedzu savu pēcpusi. Viss ir kārtībā, nekas šeit nenotiek.

Nožēlojami.

+6
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu