
Krievijas transporta ministrs Igors Ļevitins (K) un Latvijas satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) (L). Foto: Kaspars Krafts, F64
Krievijas transporta ministrs projekta īstenošanai rosina piesaistīt privātus investorus
Ideja par ātrvilcienu Rīga-Maskava sākusi piezemēties un ir skaidrs ka, visdrīzāk, tas nebūs klasisks ātrvilciens ar ātrumu 200 - 250 kilometru stundā, bet gan vai nu palielināts ātrums uz esošajām sliedēm un samazināts laiks muitas un robežšķērsošanas procedūrās, vai arī vienā posmā izbūvētas esošajām paralēlas sliedes, noskaidrojis žurnāls "Ir".
Ceturtdien satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) Rīgā tiekas ar Krievijas transporta ministru Igoru Ļevitinu, un viena no sarunas tēmām ir tālākie soļi potenciālā ātrvilciena būvē. Visticamākais iznākums ir vienošanās par kopēju eksportu līmeņa darba grupu, kas turpina pētīt iespējas. Ar Ļevitinu nesen Maskavā tikās Rīgas mērs, un viņam tuvs avots apliecina, ka Krievija nedomā būvēt klasisko ātrvilcienu satiksmi. "Viņi nav traki. Ātrvilcienu pasažieriem neviens nebūvēs, jo nav ekonomiska pamatojuma, bet esošā līnija ir pārslogota ar kravām, veca un lēna," saka informētā persona. "Runa varētu būt vai nu par esošo ceļu rekonstrukciju vai vēl vienu paralēlu līniju."