PV sniedz atšķirīgas ziņas par vilciena braukšanas ātrumu • IR.lv

PV sniedz atšķirīgas ziņas par vilciena braukšanas ātrumu

16
Raitis Plauks, F64

Ķegumā avarējušā kravas auto īpašnieks satraukts par informācijas iespējamo sagrozīšanu

Kravas automašīnas īpašnieks, uzņēmums “Stiga RM”, apgalvo, ka, iespējams, varētu tikt sagrozīta svarīga informācija par otrdienas rītā Ķegumā notikušo elektrovilciena un kravas automašīnas sadursmi, vēsta aģentūra BNS.

Uzņēmums ceturtdien izplatītā paziņojumā norāda, ka varētu tikt sagrozīta svarīga informācija par negadījuma norisi, jo tiesībsargājošajām institūcijām uzreiz pēc avārijas netika nodota būtiska informācija par vilciena ātruma mērījumiem, ko nosacīti varētu saukt par vilciena melno kasti.

Publiskajā telpā uzņēmums “Pasažieru vilciens” sniedzis atšķirīgu informāciju par vilciena braukšanas ātrumu. Sākotnēji vēstīts, ka vilciena ātrums esot bijis 90 kilometru stundā, kas pie pārbrauktuves šķērsošanas jebkurā gadījumā ir nepieļaujami liels ātrums, bet vēlāk minētais ātrums bija tikai 20 kilometru stundā.

Turklāt smagās automašīnas vadītājs un aculiecinieki norāda, ka vilciens pirms sadursmes nav samazinājis ātrumu vai bremzējis. “Līdz ar to mums ir pamatotas bažas, ka informācija izmeklēšanas gaitā varētu tikt sagrozīta,” norādīts paziņojumā.

Uzņēmuma pārstāvis Aldis Gomzems arī noraida “Pasažieru vilciena” pārmetumu, ka smagās automašīnas vadītājam par notikušo sākotnēji vajadzēja ziņot glābšanas dienestam 112. “Uzskatu, ka šis arguments neiztur kritiku, jo smagās automašīnas vadītājs ir darījis visu atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem, lai novērstu iespējamo sadursmi – ieslēdzot visus gaismas signālus un atstarojošā tērpā dodoties pretī vilciena sastāvam, cenšoties to apturēt, lai novērstu sadursmi. Turklāt vienu vilcienu viņam izdevās apturēt, arī otram viņš paguva signalizēt, taču tas neapstājās. Nav arī izprotams, kādēļ pēc pirmā vilciena apstādināšanas nav nodota informācija otra vilciena mašīnistam, jo starp pirmā vilciena apstādināšanu un sadursmi bija apmēram sešas minūtes laika,” norāda Gobzems.

Valsts policija joprojām turpina administratīvo lietvedību, lai noskaidrotu precīzus avārijas apstākļus, un iesaistīto pušu pēdējās dienās publiskotos paziņojumus policija nekomentēs, aģentūrai BNS atzina Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes pārstāvis Toms Sadovskis.

Jau vēstīts, ka otrdienas rītā Ķegumā uz dzelzceļa pārbrauktuves elektrovilciens sadūrās ar kravas auto. Dzelzceļa satiksme negadījuma dēļ līnijā Rīga-Lielvārde uz pus dienu tika slēgta. Policijā sākta administratīvā lietvedība, lai noskaidrotu negadījuma apstākļus, tostarp to, kāpēc baļķvedējs atradies uz sliedēm. Baļķvedēja vadītājs un vilciena vadītājs alkohola reibumā nav bijuši.

Komentāri (16)

lindamarisfam 31.03.2011. 15.41

Nu var jau arī parēķināt, kāda ir vilciena inerce pie 20 km/h un 90 km/h ātruma. Paskatīties, kāda ir kravas auto masa un kontakts ar segumu.

Un tad uzmodulēt, kurš ātrums atbilst reālajam rezultātam. Ātrumu variantu atšķirība ir tik ievērojama, ka kļūdu amplitūdai nevajadzētu segties.

Ja vilciens kustējās ar ātrumu 20 km/h, kļūst vēl neskaidrāk, kādēļ viņš nevarēja nobremzēt.

+4
0
Atbildēt

0

Andris Gudrups 31.03.2011. 13.44

Sešas minūtes! Pietiekami, lai lidmašīnu apturētu!

+4
0
Atbildēt

0

Agnese Lūse 31.03.2011. 15.43

Nu logiski,kas visas iesaistītās puses pastavēs uz savu taisnību,jo nevienam taču negribās maksāt tās milzīgās kompensācijas par sabojātiem transportlidzekļiem ..
Un tagad “posle draki” gudri spriedelēt,kas ko varēja redzēt vai darīt ir absolūti nevietā !!! Ir jāpiesaista profesionāli un neatkarīgi eksperti,lai pasaka kuram un cik liela ir atbildība par šo avāriju !

+3
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu