"Rīgas satiksme" varētu pārņemt maršruta mikroautobusus • IR.lv

"Rīgas satiksme" varētu pārņemt maršruta mikroautobusus

33
Edijs Pālēns, LETA

2012.gadā Rīgā paredzēta sabiedriskā transporta sistēmas reforma

Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmums "Rīgas satiksme" (RS) no 2012.gada varētu pārņemt privātos pasažieru komercpārvadājumus – maršruta mikroautobusus, tā ceturtdien raksta laikraksts "Telegraf".

2011.gada 31.decembrī beidzas ar pasažieru komercpārvadājumu kompānijā noslēgtie līgumi, un 2012.gadā pilsētas transporta sistēmā gaidāmas pārmaiņas.

Par vienu no iespējamajiem variantiem Rīgas domē (RD) tiek izskatīta maršruta mikroautobusu nodošana RS. Pēc RD Satiksmes departamenta direktora vietnieka satiksmes organizācijas un pasažieru pārvadājumu jautājumos Vitālija Reinbaha teiktā, skaidrība par gaidāmajām pārmaiņām būs līdz gada beigām.

"Telegraf" gan piebilst, ka mainīt pārvadājumu sistēmu RD mainīt liek arī Eiropas Savienības noteikumi, kas neparedz šāda veida transportu pilsētās.

Savukārt RD Satiksmes un transporta komitejas vadītājs Vadims Baraņņiks informēja, ka pārvadājumu sistēmas reforma vēl tiek izstrādāta, un to plānots pabeigt 15-20 dienas pirms Ziemassvētku brīvdienām.

"Pastāv vairāki varianti, tostarp ar RS piedalīšanos. Taču runa nav tikai par to, vai tiks saglabāti maršruta mikroautubusi vai nē. Izmaiņas būs visā pilsētas transporta sistēmā," skaidroja Barbaņņiks, sīkākas detaļas gan neatklājot. “Rīgas satiksme” par gaidāmajām izmaiņām nekādu informāciju nesniedza.

Rīgā ir astoņas maršrutu autobusu kompānijas. Bet "Rīgas satiksme" nodrošina Rīgā pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome.

Komentāri (33)

kigurs 25.11.2010. 11.02

Pašus mikroautobusus diez vai Bemhens gribēs pārņemt. Vecos mikiņus to īpašnieki varēs iesālīt, RS paņems kredītus un pieprasīs dotāciju palielināšanu, lai varētu sarīkot «konkursu». Cenas, protams, vairs nebūs kā mikriņos. Ušakovs, protams, turpinās uz papīra atbalstīt veloceliņus un novietnes, lai pa pilsētu ar velo būtu neiespējami pārvietoties un RS varētu turpināt iesākto kursu.

+13
0
Atbildēt

0

gundega_heiberga 25.11.2010. 10.26

Ar zaudējumiem strādājošs saimnieks pārņems pelnošu uzņēmumu – tālāko iedomāties nav grūti.

+13
-1
Atbildēt

0

silvija_vitina 25.11.2010. 11.01

un vai šajos maršrutniekos arī uzstādīs e-uzpariktes? un kontrolieru desants to uzraudzīs tikpat nadzīgi? un biļetes cena būs x, bet pie šofera x+y? un būs arī visādas dienas, mēneša, viena maršruta utt? un būs arī personalizētās? vaiiiiiii, ku daudz jautājumu!
To, kas notiks, kad RS klūs par monopolistu, es nejautāju… to var arī nojaust.

+10
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu