Atbilde EK informācijas pieprasījumam jāsniedz līdz 26.novembrim
Eiropas Komisija (EK) nav sākusi izmeklēšanu vai pārbaudi par to Latvijas ceļu kvalitāti, kuru būvniecībā izmantota Eiropas Savienības (ES) nauda, vēsta LETA.
Finanšu ministrijas (FM) pārstāve Baiba Melnace portālam “Nozare.lv” skaidroja, ka EK vēstulē, kas izsūtīta 26.oktobrī, paustas bažas par Latvijas medijos izskanējušo informāciju par sliktu ceļu būves kvalitāti un iespējamu krāpšanos ceļu būvē.
Pēc Melnaces teiktā, autoceļa Salaspils-Babīte posms, kas ieguva plašu publicitāti ceļu būvētāju "A.C.B." un "Šlokenbeka" strīdā, nemaz netika rekonstruēts par ES līdzekļiem, "tomēr EK jutās spiesta reaģēt un noskaidrot situāciju".
EK vēstulē Latvija tiek lūgta sniegt informāciju par Latvijas ceļu kvalitātes uzraudzības un sertificēšanas sistēmu. EK vēlas arī noskaidrot, kādi pasākumi normatīvajos aktos ir paredzēti gadījumiem, kad ceļu būves līgumos ir atkāpes no tehniskās specifikācijas, kādi ir par ES naudu realizēto projektu uzraudzības rezultāti, kādas ceļu kvalitātes uzraudzības procedūras ir paredzētas un tamlīdzīgus jautājumus. Atbilde ministrijai jāsniedz līdz piektdienai, 26.novembrim.
Svētdien LTV raidījums “de facto” vēstīja, ka EK oficiālā vēstulē paudusi satraukumu par Latvijas ceļu būves un renovācijas kvalitāti, kas veikta par Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļiem.
„Mēs esam oficiāli pieprasījuši sākt formālu izmeklēšanu. Šobrīd nacionālā atbildīgā iestāde pēta šo jomu,” par Latviju atbildīgā EK pārstāvja Alana Rodžeri televīzijai apstiprināto citēja “de facto”.
Komentāri (21)
andrisskrastins 22.11.2010. 20.05
Kārtējo reizi žurnālisti ar savām hiperbolizācijas metodēm ir iebraukuši auzās. Atmostieties, jēl! Es saprotu, jūs gribētu izraut visus no apātijas, bet šādas blamāžas tikai rada diezgan lielu imunitāti pret visām šitām “ak šausmas, atkal nav kaut kas tā izdarīts”. Kritizējiet, bet dariet to pamatīgi, detalizēti, secinājumus atstājiet cilvēkiem.
Šodien ar TV3 – jā, žēl, ka mēs nevaram atkal no sociālā budžeta paņemt un dot valstij elpot, bet lūdzu, nu nevajag pārspīlēt – citas valstis eksistē ar 23% PVN jau kuro gadu un funkcionē labāk nekā mēs. Varbūt vajag vairāk eksportēt, nevis sapņot par vietējā pīļu dīķa pieprasījuma uzvārīšanos? Varbūt vajag drusku padomāt ārpus rāmjiem, nevis atkārtot Keisiānistu mantras?
2
elza aleksandra > andrisskrastins 22.11.2010. 20.15
Ūdens šūpošana pīļu dīķī pienes lasītājus – gan sensāciju pārsteigtos, gan tos, kas nāk ar dusmām lasīt pārspīlējumu vai maigi izteiktos melus. Un tad mēs visi šeit “draudzīgi” komentāros satiekamies. Tik pēcgarša paliek – sensāciju mednieki ir pārliecināti, ka viss ir slikti, bišķi valstiskās tēmas izprotošie – kā tur Krištopāns un Vaira savulaik izteicās?
Lūk tāds ir komerciāli pārdotu žurnālistu nopelns. Žurnālistu, kuri maizi pelna ar reitingu. Evil`s tos vadā pavadā ;-)
Sanita Jemberga tak varētu uzrakstīt rakstu – re, kļūdījos. ACB ir godīgi un mīļi, iebūvējuši labāku polimēru, nekā ŠLokenbeka bija domājusi, bet nekā – noklusē nepopulāru informāciju. Skumji.
0
Marija > andrisskrastins 23.11.2010. 11.01
>Vaards
“…iebūvējuši labāku polimēru”.
Iebūvētā asfastbetona labumu/sliktumu nosaka nevis izmaksas, bet atbilstība projektā paredzētajiem tehniskajiem parametriem. Iepirkumu konkursu nolikumi var tikt uzrakstīti pēc principa “priekš konkrēta izpildītāja”. Likums nenosaka, ka jāraksta tikai nepieciešamie gala parametri, atsaucoties uz ISO vai LV standartu, neminot konkrētu sastāvu.
Piemēram, parastā būvniecībā nolikumos neraksta betona polimēru piedevas betonēšanai mīnus t apstākļos, bet tos ir jāpievieno, lai nodrošinātu gala stiprību.
Ir arī tādi smieklīgi piemēri, kā Rēzeknes koncertzāles gadījumā, kad nolikumā tiek ierakstīts, ka jāizmanto dubults samts akustisko īpašību iegūšanai.
Patiesība ir skarba – šādi nolikumi kalpo savējo firmu uzvaru nodrošināšanai – un savējie ir visām partijām, tāpēc politiķi izliekas, ka “viss kārtībā, ak cienījamā kundze”.
0
disassociative 22.11.2010. 20.38
Nu un žēl, ka neveic. Te prasās pēc nopietnas ekspertīzes un nopietnas izmeklēšanas. Latvijā ir dārgākie un sliktākie ceļi Eiropā.
0
snjuu 23.11.2010. 15.33
Lai jau būtu, VĒL neveic.
0