Skolas sūdzas par grūto matemātikas eksāmenu • IR.lv

Skolas sūdzas par grūto matemātikas eksāmenu

26
Reinis Hofmanis, F64

Skolotāji uzskata, ka eksāmena autori “pārcentušies”

Skolas sūdzas, ka 9.klašu matemātikas eksāmens ir bijis pārāk sarežģīts, vainojot arī darba sastādītājus – Valsts izglītības satura centru, kurā gan norāda, ka eksāmens bijis atbilsto&sca ron;s mācību priekšmeta standartam un nekas neliekot domāt, ka uzdevumi nebūtu piemēroti devītklasnieku līmenim, otrdien raksta laikraksts “Diena”.

“Dienai” vairāk ās skolās noskaidrojusi, ka daudzi skolēni saņēmuši nesekmīgu vērtējumu, esot arī tādas skolas, kurās pārbaudījumu sekmīgi nokārtot nav varējis neviens skolēns. Skolās uzskata, ka eksāmenta autor i ir “pārcentušies”, vairāki uzdevumi bijuši pārāk sarežģīti. To, ka pārbaudījums bijis grūtāks nekā citus gadus, laikrakstam atzinuši arī Rīgas Valsts 1.ģimnāzijā, kura s skolēni vienmēr bijuši ļoti spēcīgi eksaktajās zinātnēs.

Matemātikas skolotāju apvienības viceprezidents Arnis Rudiņš gan norāda, ka eksāmens “sašķirojis” bērn us pēc viņu atbilstošajiem līmeņiem – ja skolēna zināšanas nebija pietiekamas un skolā viņam “uzdāvināts” sekmīgs vērtējums, tad eksāmens parādīja patieso līmeni.

Valsts izglītības centra pārstāve Kristīne Ilgaža “Dienai” norādīja, ka pārmetumi par ļoti sarežģīto eksāmenu nav vietā, eksāmens esot balstīts uz standarta, pēc kura bija jāmācās visiem vi siem devītklasniekiem.

Komentāri (26)

Una Grinberga 15.06.2010. 10.27

Latvijas izglītības lielākā problēma ir, ka:
1) skolēni iegūst zināšanas, bet neattīsta prasmes;
2) izglītības programma ignorē skolēnu atsķirīgo attīstības un spēju līmeni
Šis eksāmens tikai pierāda, ka kopumā skolēni spēj veikt tikai tehnisku rēķināšanu, bet nespēj izmantot matemātisko domāšanu nestandarta situācijās. Eksāmenus, kas “sasijā” skolēnus pa prasmēm un spējām, vajag izmantot vairāk, lai jau sākotnēji skolēni zinātu savas labākās spējas un izvēlētos profesiju, kas ir atbilstošākā nevis sabiedrībā populārakā. Tad mēs varētu cerēt arī uz kopējo izglītības kvalitātes celšanos, jo cilvēki izvēlētos to, kas viņus interesē un kur viņi ir spējīgi.

+8
0
Atbildēt

0

Juris Millers 15.06.2010. 10.57

Smagākus vēl vajag tos eksāmenus! ASV eksāmeni paliek vieglāki un līdz ar to viņiem visa izglītības sistēma slīd uz leju, Ķīnā atkal eksāmeni ir smagi un tas stimulē labāk mācīties gan skolēniem, gan skolotājiem.

Mums ir jākonkurē ar Ķīnu un Indiju, kur katru gadu ir 30 000 inžinierzinātņu maģistru – vajag celt latiņu augstāk.

+4
0
Atbildēt

0

madararaa 15.06.2010. 10.27

Neslēpšu, atbalstu kārtīgu eksakto zinātņu izglītību, un pirmā reakcija uz šīm žēlabām ir “vajag vairāk stundās klausīties un ja ko nesaprot, tad prasīt kādam, kurš saprot”. Par zemajām atzīmēm tagad sunīs skolotājus, taču lai arī tie varbūt nav vienmēr uzdevumu augstumos, skolēnu respekts un uzmanība mūsdienās ir sasniegusi biedējoši zemu līmeni. Dienas raksts arī neko vairāk kā vienas puses vaimanas un otras puses noliegumu nesniedz. Līdz ar to, nav jau tur ko daudz komentēt. Ja kāds parādītu no šī eksāmena uzdevumu, kura atrisināšanai nepieciešams kas tāds, kas nav bijis līdzšinējā izglītības programmā, tad arī varētu celt pretenzijas.

+4
-1
Atbildēt

2

    Agnese Ziemele > madararaa 15.06.2010. 14.05

    ja skolā ir labs/kas prot izskaidrot/matemātikas skolotājs, nav nekādu problēmu, pie tam bērni sacenšas par 100% pareizām atbildēm un tās lielai daļai ir no 9 uz augšu; manējie 3.kl. un 10. klase/gan privātskola/

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ir_lv > madararaa 15.06.2010. 11.24

    Vēl varētu piebilst, ka jābeidz čakarēt eksakto zinātņu programmas skolā, lai tās ir loģiskas, saprotamas un no tām ir kāda jēga bērniem.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu