"Kritiskā masa" atgādina par velobraucēju tiesībām; autobraucēju protestam mazāka atsaucība
Vairāk nekā 200 krāšņi tērptu riteņbraucēju sestdien pēcpusdienā devās braucienā pa Rīgas ielām, lai atgādinātu šī zaļā un veselīgā pārvietošanās veida priekšrocības, ziņo aģentūra BNS. Savukārt autobraucējiem pret augstajām degvielas cenām rīkotā akcija guva mazāku atsaucību.
Velosipēdisti sestdienas pēcpusdienā sapulcējās pie Dailes teātra, tērpušies krāsainos, saviem braucamajiem pieskaņotos tērpos. Pasākuma dalībniekus pieskatīja pārdesmit policisti, kuri pārbaudīja, vai braucējiem ir velosipēdu vadītāju apliecības. Pēc uzrunas skaļrunī, kurā velobraucēji tika aicināti ievērot satiksmes noteikumus, viņi vienotā braucienā devās Vecrīgas virzienā.
Velopasākums "Kritiskā masa" 1.maijā notiek jau otro reizi. Tā nolūks ir atgādināt par velosipēdistu tiesībām. "Velobraucēji joprojām netiek uzskatīti par pilntiesīgiem satiksmes dalībniekiem. Pieaugošais auto skaits nopietni apdraud vides veselību. Ir nepieciešams atgūt publisko telpu," pausts pasākuma uzsaukumā.
Savukārt jauniešu kustības ''Vienota Latvija'' autobraucējiem sestdien izsludinātā protesta akcija pret augstajām degvielas cenām pie uzpildes stacijām "Latvija Statoil" guvusi mazāku atsaucību, ziņo Latvijas Radio. Vairāki aptaujātie braucēji gan piekrituši, ka degvielas cenas Latvijā ir augstas, taču necer, ka šādas akcijas varētu palīdzēt tās samazināt.
Akcijas rīkotāji informējuši BNS, ka kopumā trijās "Latvija Statoil" degvielas uzpildes stacijās (DUS) protestam pievienojušies ap 70 automašīnu vadītāji. Protesti notikuši Eksporta, Krasta un Lubānas ielas DUS. Lielākā aktivitāte bijusi akcijas sākumā, bet vēlāk pasākuma dalībnieku skaits samazinājies. Savukārt aģentūra LETA vēstī, ka akcijā piedalījušies ap 50 autobraucēju.
Degvielas tirgotāji jau pirms akcijas publiski paziņoja, ka cenas Latvijas mazajā tirgū ir pilnīgi atkarīgas no energoresursu cenu svārstībām pasaules tirgū, savukārt ievērojamos nodokļus noteic valsts un Eiropas Savienības normatīvi.
Komentāri (15)
mxblack 02.05.2010. 15.18
Arī es ļoti augstu vērtēju velosipēda iespējas šodien, kaut esmu profesionāls šoferis. Tomēr man ne to vāģi ir kur nolikt, ne man ar to ir kurp braukt. Ja nu vienīgi auto pietrūkst tās retās reizes, kad kautko lielu ir jāpārvieto. Rīgas izmēri ir ļoti piemēroti velosipēdam. Esmu sameistarojis varenu braucamo un man tas ļauj pārvietoties Rīgā ļoti ātri. Nupat man viņš bija nopietni salūzis un es tiešām biju nelaimīgs. Sajūta bija tāda, ka man būtu atņemtas pārvietošanās iespējas. Sēdēju līdz vēlam vakaram, kamēr pārspieķoju riteni un atkal varēju braukt. Labi ka bija sagādātas rezerves daļas. Es ļoti ticu ka ar laiku arī Rīga būs velosipēdu pilsēta. Būtībā ar auto te nav ko darīt, ja drusku strādā galva.
1
Līga Ramane > mxblack 02.05.2010. 15.39
Viss jau būtu labi, tik ja tos riteņus nezagtu. :/
0
kristineim 01.05.2010. 19.31
Velobraucēji! Kur gaismas atstarotāji vismaz? Pats savulaik intensīvi braukāju: nu gaismas vajag gan.
0
janiskaibe 01.05.2010. 17.56
Šis te noteikti nav otrais pasākums Rīgā, tā vēsture ir krietni senāka. Nemācēšu pateikt, cik tieši gadus tas jau LV notiek, bet es pati piemēram piedalījos pirms 4 gadiem. Ja pareizi atceros, tad pagājušajā gadā līdzās ikgadējam KM pasākumam bija arī kaut kāds “organizēts” KM pasākums. Varbūt to raksta autors uzskata par pirmo pasākumu Rīgā??? Tas gan pēc savas būtības īsti nevarēja būt KM, jo KM pēc savas idejas ir neorganizēts/spontāns pasākums.
http://en.wikipedia.org/wiki/Critical_Mass — te var par Kritisko Masu uzzināt nedaudz vairāk.
1
juris > janiskaibe 01.05.2010. 20.14
Tas otrs ir “Kritiskā kultūra” (vai taml. no wikipēdijā pieminētā Critical Manners), kas radies kā alternatīva kristiskajai masai, kurā parasti netiek ievēroti satiksmes noteikumi. Tas gan laikam pirmo reizi Rīgā notika pagājušo gadu, par šo gadu nav nekas dzirdēts.
0