Arī Rīgas lidosta un valsts institūcijas aprēķina zaudējumus, par ES atbalstu vēl jālemj
Līdz šim "airBaltic" ir atcēlis 750 lidojumus un tas ir skāris 40 000 pasažieru, aviokompānijas aptuvenie zaudējumi ir viens miljons latu, atsaucoties uz kompānijas prezidenta un izpilddirektora Bertolta Flika teikto preses konferencē, ziņo LETA.
Savukārt lidosta Rīga ir aprēķinājusi, ka tās dīkstāves rezultātā negūtie ieņēmumi pārsniedz 200 tūkstošus latu, Ir.lv apliecināja lidostas preses sekretārs Mārtiņš Langrāts.
Fliks ir uzsvēris, ka kompensāciju no valsts neprasīs, tomēr vēloties atbildīgāku Eiropas avionavigācijas drošības organizācijas rīcību.
Starptautiskā Gaisa transporta asocācija ir kritizējusi Eiropas valstu valdības par veidu, kādā slēgta gaisa satiksme. “Lēmums, ko Eiropa ir pieņēmusi, ir bez risku novērtējuma, bez konsultācijām, bez saskaņošanas, bez pārraudzības,” BBC citē asociācijas vadītāju Džovanni Bisinjani.
Tāpat esam jau rakstījuši, ka Eiropas Savienība ir gatava atļaut piešķirt ārkārtas finansiālu palīdzību aviokompānijām, kuras negatīvi ietekmē gaisa telpas slēgšana vulkānisko pelnu dēļ, pirmdien paziņoja Eiropas Komisija, liecina LETA arhīvs. "EK ir gatava apsvērt iespēju pieņemt noteikumus, kas tika akceptēti pēc 11.septembra, kad tika dota atļauja piešķirt ārkārtas palīdzību aviokompānijām, kuras ietekmēja 2001.gadā piedzīvotie teroristu uzbrukumi," sacīja ES konkurences komisārs Hoakins Almunija.
Satiksmes ministra Kaspara Gerharda (TB/LNNK) preses sekretāre Inga Spriņķe Ir.lv skaidroja, ka šobrīd visas Eiropas Savienības dalīvalstis aprēķina aviosatiksmes dīkstāves radītos zaudējumus gan lidsabiedrībām, gan citām nozarēm, tomēr viņa uzsvēra, ka pagaidām lēmums par kompensāciju izmaksu nav pieņemts.
Komentāri (17)
Džipo 20.04.2010. 15.21
Ja es nemaldos, tie taču nav zaudējumi, bet gan negūtie ieņēmumi, jo “zaudējumi” nozīmē mantas samazinājumu, zudumu vai bojājumu, bet šeit resursi vispār netika iztērēti! Tā ka laikam jāsauc lietas īstajos vārdos, nevis skaļi paziņot par to, kā nav.
1
Ģirtmens > Džipo 21.04.2010. 06.47
Zaudejumi – darbiniekiem, j;maksā lgas par dikstāvi tik un tā, ceļotājiem jātgriež nauda vai arī, jāod cita biļete, ko var pārdot tālāk, kā arī citi pastāvīgie izdevumi, ko nezinu, jo nēesmu ”is nozares eksperts. Bet protams šeit ir arī negūtā peļņa.
0
a2832728 20.04.2010. 17.20
un cik miljonus zaudeejumu radiija tava, flik, paarmeeriigaa alga vairaaku gadu garumaa? un kad tiks sodiiti valsts pilnvarnieki kuri shaadu algu pieljaava?
3
Ģirtmens > a2832728 21.04.2010. 06.57
Mūsu valstī nesoda valsts ierēdņus, tos parceļ uz labāk apmaksātiem amatiem, to ko te konstatē Sudraba, tas visiem ir reāli pie dir… :) vārna vārnai acis neknābj – vai kaut kaa tā tas bija :)
0
Agnese > a2832728 21.04.2010. 14.14
Flikam algu nemaksā valsts, tā kā valstij viņš nav radījis zaudējumus.
0
a2832728 > a2832728 06.05.2010. 20.26
nu protams – fliks pats sev algu maksaa no kabatas kura vairaak pieder valstij nekaa flikam. kaa tavupraat flika lielaa alga uz kompaanijas zaudeejumu fona buutu jaasauc? es to saucu par zagsanu, precizaak par zagsanu noziedziigaa grupaa, kuraa piedalaas valsts pilnvarnieki.
0
vilcina_ieva 21.04.2010. 10.06
Pēdējo gadu aviācijas nozares attīstība ir nonākusi pie sava loģiskā rezultāta. Attīstoties “lētrajai lidošanai” neviens nav rēķinājis riskus, viss tika orientēts uz “izmaksu samazināšanu”. Taču šie riski katram uzņēmumam bija jāparedz savos izvērtējumos un kalkulācijās – notiekot globālai stihijai aviokompānijām IR jāuzņemas atbildība par pasažieriem ar kuriem tās “slēgušas līgumus”. Protams tas viss būtu atspoguļojies biļešu cenās, lai kā tas mums pasažieriem tas nepatiktu, taču tad nebūtu nonākts pie situācijas, ka simtiem tūkstošu pasažieru ir “iesprostoti” bez vīzijas kā nokļūt galamērķī.
Vispārinot , tā ir “banku krīze” aviācijā un mēs saņemam nesabalansētas attīstības sekas…
0