
Meldra Kukule. Foto — Reinis Inkēns.
Katrā tēmā ir jāatrod tas, kas jauniešiem būs aktuāls, saistāms ar pašu dzīvi. «Nevar mācīt tikai programmas dēļ, jāmāca tā, lai skolēnam šķistu interesanti,» saka Rīgas Reinholda Šmēlinga vidusskolas bioloģijas skolotāja Meldra Kukule
Pandēmija skolotājas ikdienā ir ieviesusi krietnas korekcijas. Viņa māca bērnus no 7. līdz 12. klasei, tātad jau kopš marta lielākoties strādā attālinātā režīmā. Tieši pēdējā laikā var just, ka gan skolēni, gan pedagogi sāk pagurt, atzīst Meldra. «Paldies Dievam, tūlīt ir Ziemassvētku brīvdienas, visi varēs atjēgties, atpūsties, un tad jau skatīsimies, kā būs tālāk.»
Tiešsaistē nevar pagūt pietiekami kvalitatīvi izstāstīt mācību vielu. «Mēs, protams, iegūstam atgriezenisko saiti, bet tā nenāk no visiem skolēniem. Ja vien bērns neieslēdz mikrofonu vai neuzdod kādu jautājumu, es palieku neziņā, vai viņš ir kaut ko sapratis, vai ir dzirdējis.» Arī materiāli jāgatavo no jauna. Vēlās nakts dežūras — tā skolotāja sauc darbu vakaros, kad veido prezentācijas, meklē videomateriālus, lai stundas tiešsaistē būtu interesantas. Visgrūtākais attālinātajā mācību procesā ir tieši papildu darbs, kas jāiegulda, lai informācija un zināšanas sasniegtu skolēnus tikpat labi kā iepriekš. Lai mācību priekšmets viņiem joprojām būtu interesants.