
Ilustratīvs foto.
«Bērni, paņemiet savu planšetdatoru!» Šāds aicinājums Latvijas skolās atskan aizvien biežāk, jo skolotāji, gluži tāpat kā daudzviet citur pasaulē, apjautuši - mūsdienu tehnoloģijas nevis traucē, bet palīdz mācīties
Jē, man izdevās! - iesaucas pirmklasnieks, kura ziepju burbulis planšetdatora ekrānā pārplīst, un tas nozīmē, ka viņam izdevies pareizi atrisināt matemātikas uzdevumu. Viņš nepacietīgi ar rādītājpirkstu uzsit uz bultiņas, lai redzētu nākamos saskaitāmos. Nevienam no Valmieras 5.vidusskolas 1.a klases skolēniem nav ne mazākās aizķeršanās, darbojoties ar Juniors Mathematic lietotni. Troksnis klasē, plīstot digitālajiem ziepju burbuļiem un atskanot dažādām bērnu emociju izpausmēm, ir neiedomājams. Taču azarts, ar kādu pirmklasnieki darbojas, nav salīdzināms ar to paklausīgo rāmumu pirms pārdesmit minūtēm šajā pašā stundā, kad skolotāja interaktīvo tāfeli klases priekšā izmantoja gluži tāpat kā zaļo tāfeli, bet skolēni planšetē ar rakstāmrīku vilka ciparus, plusus un vienādības zīmes. Vienīgā atšķirība no jebkuras citas stundas - skolēnu pārraudzības sistēma skolotājai ļāva savā datorā vai uz tāfeles redzēt, kā katrs no bērniem darbojas planšetdatorā.