Veloapvērsums Rīgā

  • Gunita Nagle
  • 16.04.2014
  • IR

Šogad plānots vismaz 23 centra ielās velobraucējiem atvēlēt joslas uz brauktuvēm

Gadu pēc pašvaldību vēlēšanām, kurās teju visas Rīgas domes partijas solīja attīstīt veloceliņu tīklu galvaspilsētā, beidzot gaidāmas pārmaiņas. Arhitekts un pilsētplānotājs Toms Kokins pēc domes pasūtījuma izstrādājis savstarpēji savienotu veloceļu tīklu Rīgas centrā. Viņš piedāvā ar baltu joslu sadalīt brauktuvi autobraucējiem un velosipēdistiem tajās ielās, kur brauktuves ir gana platas un tam nav nepieciešama pārbūve. Šogad velojoslas plānots iezīmēt 23 ielās, taču vasaras sākumā, visticamāk, tikai deviņas.

«Ja mērām centimetru pa centimetram Rīgas ielas, redzam - autotransportam atvēlēts nepiedodami daudz,» saka arhitekts. Ja velojosla būs 1,50 m platumā, pilsētā iespējama mierīga auto un velo satiksmes līdzāspastāvēšana. Daļā ielu, bet ne visās, būs jāatsakās no autostāvvietām brauktuves malā vai tās jāsamazina. Piemēram, Elizabetes ielā par 30% samazināsies autostāvvietām atvēlētā vieta. «Tagad mašīnas stāv «skujiņā», turpmāk tās stāvēs cita aiz citas. 

Jaunākajā žurnālā