Vēlētāju prātu lasīšana

  • Metjū Rozenbergs, Nikolass Konfesore un Karola Kadvaladra, © The New York Times News Service
  • 28.03.2018
  • IR
Izmeklētāji pagājušās piektdienas vakarā pārmeklē Cambridge Analytica biroju Londonā, dažas stundas pēc tam, kad tam sankciju deva Lielbritānijas Augstākā tiesa.
Foto — AFP/LETA

Izmeklētāji pagājušās piektdienas vakarā pārmeklē Cambridge Analytica biroju Londonā, dažas stundas pēc tam, kad tam sankciju deva Lielbritānijas Augstākā tiesa. Foto — AFP/LETA.

Facebook tagad steidz glābt savu reputāciju, jo izrādās, ka sociālā tīkla vadība jau vismaz pāris gadus ir zinājusi, ka ar Facebook lietotāju personīgajiem datiem manipulē polittehnologi

Kad kādā no 2013. gada decembra vakariem Aleksandrs Nikss un viņa kolēģi apsēdās pie vakariņu galda Manhetenas viesnīcā Palace Hotel, aumaļām sāka plūst Bordo vīns. Sanākušajiem bija lielisks iemesls svinībām.

Nikss, kas līdz tam vadīja Londonā bāzētās uzvedības izpētes kompānijas SCL (Stratēģisko komunikāciju laboratorija) nelielo vēlēšanu nodaļu, gandrīz visu gadu bija centies ielauzties ienesīgajā politisko datu tirgū Amerikā. Par savu palīgu viņš bija noalgojis tolaik 24 gadus veco Kristoferu Vailiju. Kanādā dzimušo puisi interesēja vēlētāju psiholoģisko portretu veidošana un uzvedības analīze. Lai ķertos pie šādas izpētes, tika izveidota psihologu un datu zinātnieku komanda, no kuriem daži savulaik izglītojušies Kembridžas Universitātē Anglijā. Pats Vailijs bija iemācījies pro-grammēt 19 gadu vecumā un gadu vēlāk devās studēt tieslietas Londonas Ekonomikas skolā.

Jaunākajā žurnālā