
Franšīzes biznesa attīstības modelis ir izdevīgs abām pusēm — tās ņēmējam, kurš drīkst izmantot iecienītu zīmolu un zināšanas, un franšīzes devējam, kurš šādi var augt krietni straujāk. No abām pusēm tas prasa augstu uzticēšanos, ieinteresētību un savstarpēju atbalstu
Franšīze ir stāsts par uzticēšanos — uzņēmējs uztic savu sen loloto zīmolu kādam citam neatkarīgam komersantam, un tas iegulda un attīsta šo biznesu, jo tic tā potenciālam. Vienlaikus var būt iesaistīts vietējā kopienā, pārzināt tās noskaņojumu un vajadzības. Zīmola tīkls plešas lielāks.
Tomēr tas ir arī liels pārbaudījums abām darījuma pusēm, jo zīmola īpašnieki bažījas, vai franšīzes ņēmējs tiks galā ar finansēm, juridiskiem jautājumiem, uzņēmuma standartiem, komunikāciju. Savukārt otrai pusei nākas riskēt ar ieguldījumiem, paļaujoties uz zīmola radītāju pieredzi un uz saviem aprēķiniem.