Latvijas lokomotīve

Modelis «dzīvoju pierīgas pļavā, braucu uz darbu ar auto» ir pašiznīcinošs

Visā pasaulē pilsētas ir ekonomiskās aktivitātes centri un attīstības dzinēji. 1000 lielākajās pilsētās, kurās dzīvo ceturtā daļa pasaules iedzīvotāju, notiek gandrīz divas trešdaļas pasaules ekonomiskās aktivitātes. Nebūtu pārspīlēti teikt, ka šobrīd par investīcijām un talantiem konkurē nevis valstis, bet gan pilsētas.

Latvija šajā konkurencē varētu piedalīties ar ļoti spēcīgu piedāvājumu — Rīgas metropoli, kura ir bijusi un varētu atkal kļūt par lielāko un dinamiskāko urbāno centru Baltijas valstīs un veiksmīgi sacensties pat ar Helsinkiem un Stokholmu.

Taču Rīgas pilsētas potenciāls ilgstoši ir ticis izniekots, un, ja nekas netiks darīts, Latvijas ekonomikas dzinējspēkam draud iekrišana «nāves cilpā», kurā aizvien mazāks iedzīvotāju skaits pašā pilsētā ir spiests uzturēt infrastruktūru aizvien vairāk piepilsētās dzīvojošajiem. Tas ne tikai degradēs dzīves kvalitāti, bet arī padarīs Rīgu mazāk pievilcīgu uzņēmējiem un investoriem.

Jaunākajā žurnālā