Skaidru skatu

  • Anda Burve-Rozīte
  • 05.09.2018
  • IR
Inga Spriņģe.
Foto — Jānis Pipars

Inga Spriņģe. Foto — Jānis Pipars.

Pētnieciskās žurnālistikas centra Re:Baltica izveidotāja Inga Spriņģe par to, kā pirms vēlēšanām neiekrist sociālo tīklu lamatās

Pieredzot, kā ASV prezidenta vēlēšanās sociālie tīkli tika izmantoti manipulācijai, žurnāliste Inga Spriņģe nolēma — pirms Saeimas vēlēšanām jācenšas vākt un analizēt datus par to, kā politiķi uzrunā Latvijas vēlētājus Facebook. Šajā sociālajā tīklā patlaban ir vairāk nekā 700 tūkstoši Latvijai piederīgo. Pielietojot speciālus rīkus, kas «ķer» politisko reklāmu, pētnieciskās žurnālistikas centrs Re:Baltica ik nedēļu līdz vēlēšanām apkopo šo informāciju. Spriņģei tas šķiet svarīgi, jo ļauj ieraudzīt kopainu, «pārdurt» informatīvo burbuli, kurā katrs cilvēks feisbukā dzīvo, jo saskaņā ar algoritmu saņem tikai tās reklāmas, kas atbilst viņa interesēm.

Jaunākajā žurnālā