
Elita Ansone. Foto – Ieva Salmane.
Izstādes Tikai neraudi! kuratori Elitu Ansoni kaitina teorētiska un intelektuāla nespēja pieķerties sabiedrībai nozīmīgām parādībām
Gaisā nošvīkst slapja bize un nošļāc skatītājus sīkiem ūdens pilieniem. Varbūt vēlaties iegremdēt rokas melna piķaina šķidruma ķipī? Gribas nolīst maliņā. Mākslinieces Annas Maskavas performance Izdzimtā bija viens no trim izstādes atklāšanas notikumiem un apspēlēja raganas arhetipu. Tās dalībnieki, starp tiem arī pati māksliniece, skatītāju acu priekšā būra un rieba, un reizumis pietuvojās vērotāju pūlim Latvijas Nacionālā mākslas muzeja pagalmā.
Ērti nebija vērot nevienu no performancēm, ar ko pagājušajā piektdienā atklāja izstādi Tikai neraudi! Feministiskie skatījumi Latvijas mākslā: 1965—2023. Arī Marijas Linartes ķermeniski piesātināto lasījumu Sieviete — Latvija un Mētras Saberovas Uztūnē mammu/ratiņus — ironisku parafrāzi par pārlieku seksualizētu sievietes tēlu.