
Kristīna Vuss. Foto — Holger Borggrefe
«Studiju gados iemācījos vadīt buru kuģi, esmu stūrējusi garām Helsingērai Dānijā, kur atrodas Hamleta pils,» atklāj šonedēļ pirmizrādi piedzīvojošās Jāņa Kalniņa operas Hamlets režisore Kristīna Vuss. Viņu ar mammas dzimteni Latviju saista ne tikai jauniestudējums, bet arī simtgadē izdotā grāmata par vācu un latviešu muzikālās kultūras mijiedarbi
Dienā, kad uz operas namu dodos intervēt režisori Kristīnu Vuss (Kristina Wuss), Rīgā ir atkusnis. Tumsai iestājoties, ielas pārvelkas ar «melno ledu» — pavisam nemanāmu, tāpēc īpaši bīstamu sasaluma kārtiņu. Kristīna tikai iepriekšējā vakarā atlidojusi no Berlīnes, reiss krietni kavējies Rīgas lidostas apledojušā skrejceļa dēļ.
Arī Baltā nama skatuves klājums spīguļo kā viltīgs ledus. Jāņa Kalniņa operas Hamlets 13. janvāra pirmizrādes gaidās pie griestiem iekārti astoņi lielformāta gleznojumi, kurus mākslinieks Andris Eglītis savā darbnīcā radījis ar īpašām milzu otām. Abās skatuves pusēs sastingušas stilizētas laivas. Šo Kalniņa Hamleta versiju režisore paredzējusi sākt tieši ar ledus burāšanas sacīkstēm atkusnī.