
Dāvja Dudeļa izveidotā Avenei piedāvā vegānisku saldējumu. Foto — Gints Ivuškāns.
Vai, termometra stabiņam kāpjot aizvien augstāk, saldējuma ražošana kļūs par vēl ienesīgāku biznesu? Visu laiku viskarstākajā vasarā Ir Nauda uzrunā jaunus saldējuma ražotājus, kuri tirgu iekaro ar inovatīviem, ekskluzīviem un dabai draudzīgiem aukstajiem desertiem
Vidēji katrs Latvijas iedzīvotājs gadā apēd 4—5 litrus saldējuma. Tomēr tas ir ļoti svārstīgs skaitlis, viss atkarīgs no tā, cik silta bijusi vasara. Tā patiesi ir sezonāla prece, gada karstajos mēnešos patēriņš pieaug pat trīs reizes. Latvija īsti nav saldējuma zeme, sarunās izmet arī ražotāji. Taču, papētot statistiku, atklājas, ka tā iemesls nevar būt tikai mūsu platuma grādi, jo, piemēram, Igaunijā apēd gandrīz divreiz vairāk, Somijā pat 14 litrus gadā. Sava loma ir arī ēšanas kultūrai un tradīcijām.