
Konsultāciju uzņēmuma Accenture izpilddirektore Džūlija Svīta.
Klusais partneris, kas tīra Facebook par 500 miljoniem dolāru gadā
Globālā konsultāciju uzņēmuma Accenture jaunieceltā izpilddirektore Džūlija Svīta 2019. gadā sarīkoja sanāksmi ar citiem augstākā līmeņa vadītājiem. Galvenais jautājums dienaskārtībā: vai Accenture jāatsakās no darbiem, ko uzņēmums veic Facebook labā?
Jau gadiem ilgi Accenture iekšienē bija augusi spriedze par vienu no tā pienākumiem. Astoņu stundu maiņās tūkstošiem uzņēmuma pastāvīgo un līgumdarbinieku šķiroja riebīgākos Facebook ierakstus, tajā skaitā attēlus, video un tekstus par pašnāvībām, galvas nociršanu un dzimumaktiem, cenšoties novērst to izplatību internetā.
Daži no Accenture darbiniekiem, kuri vienas maiņas laikā pārlūkoja pat vairākus simtus ierakstu, ir teikuši, ka viņi pēc tam cietuši no depresijas, panikas lēkmēm un paranojas. Viens no darbiniekiem ASV pievienojies kolektīvai prasībai tiesā par darba apstākļiem. Tāpēc Svīta bija likusi izvērtēt ētiskos, juridiskos un reputācijas riskus, kas uzņēmumam varētu izrietēt no līguma ar Facebook.