
Andris Dzudzilo (pa kreisi) un Ingus Rūķis, Mapon vadītāji. Foto — Edmunds Brencis
Ar īpaša risinājuma palīdzību latviešu uzņēmums Mapon pieskata šoferīšus visā pasaulē, pat Peru un Dubaijā. Izseko, mēra degvielas patēriņu, braukšanas kultūru un pat temperatūru kravas nodalījumā
Atceros, kā skolas datorklasē skenēju no mājas fotoalbuma līdzpaņemto fotogrāfiju, lai savā Draugiem.lv profilā ievietotu bildi. Tas bija sen. Ir izaudzis jau gandrīz pilngadīgs jaunietis, kopš 2004. gadā darbu sāka portāls Draugiem.lv. Tas piedzīvojis milzu uzplaukumu un pēc tam arī dabisku intereses zudumu, lietotājiem pārvācoties uz starptautiskām interneta tērzēšanas vietām.
Lai gan portālā Draugiem.lv sabiedriskā dzīve vairs nemutuļo un dažs labs pusaudzis droši vien pat nezina, kas tas ir, uz tā bāzes ir izveidojusies vesela veiksmīgu jaunuzņēmumu impērija — Draugiem grupa. Iespaidīgākais no jaunuzņēmumiem ir starptautiskais apdrukāšanas milzis Printful, kas 2019. gadā spējis sasniegt 23 miljonu eiro apgrozījumu un nopelnīt astoņus miljonus. Taču tam līdzās aug arī autoparka pārvaldības un GPS izsekošanas iekārtu ražotājs Mapon, kura apgrozījums 2019. gadā arī bijis ievērojams — 4,9 miljoni. Jau četrus gadus pēc kārtas uzņēmuma apgrozījums audzis par 30%.