
Kā Latvijas vērtīgākajiem uzņēmumiem veicas ar labas pārvaldības izpratni un īstenošanu?
Labas korporatīvās pārvaldības nozīme mūsdienās aizvien pieaug, jo no tās kvalitātes ir atkarīga gan uzņēmumu vērtība, gan spēja piesaistīt finansējumu, gan arī uzņēmuma konkurētspēja un ilgtspēja. Sabiedrība kļūst daudz prasīgāka, tajā skaitā vērtē uzņēmumu attieksmi pret vidi un darbiniekiem. Reputācijai un tēlam ir nozīme gan patērētāju lēmumos, gan arī darbinieku vērtējumā par esošu vai potenciālu darba devēju.
Īpaši aktuāli pārvaldības jautājumi kļūst brīžos, ka uzņēmumos notiek paaudžu nomaiņa vai rodas akcionāru strīdi, bet tam ir liela nozīme arī straujas izaugsmes finansēšanā un darbinieku ilgtermiņa motivācijā. Krīzes brīžos, kad uzņēmumiem nepieciešams valsts finansiālais atbalsts, par sliktas pārvaldības ķīlniekiem kļūst visa sabiedrība. To esam pieredzējuši neskaitāmajās banku krīzēs un pavisam nesenajos draudos nonākt starptautiski neuzticamo valstu «pelēkajā sarakstā». Slikta pārvaldība maksā dārgi, jo skandālu rezultātā ar nesamērīgu administratīvo slogu pieaug biznesa izmaksas godprātīgi strādājošiem uzņēmumiem, cieš valsts starptautiskā reputācija un konkurētspēja.