Gailis atkal dzied

  • Tariks Pandža, © The New York Times News Service
  • 06.02.2022
  • Ir Nauda
Franču olimpieši Pekinas ziemas spēļu oficiālo kostīmu prezentācijā Le Coq Sportif vecajā fabrikā pagājušā gada oktobrī.
Foto — Scanpix

Franču olimpieši Pekinas ziemas spēļu oficiālo kostīmu prezentācijā Le Coq Sportif vecajā fabrikā pagājušā gada oktobrī. Foto — Scanpix

Izgājis cauri vairākiem elles lokiem, uz jaunu atdzimšanu cer franču sporta apģērbu zīmols Le Coq Sportif, kura logotipā lepni gozējas Francijas nacionālais simbols — gailis

Kad franču sportisti 4. februārī iesoļoja Putna ligzdas stadiona arēnā, kur notika Pekinas ziemas olimpisko spēļu atklāšanas ceremonija, tam rūpīgi sekoja Žozeta Kamizē. Jo, galu galā, viņa šo brīdi bija gaidījusi ļoti ilgi. Pirmo reizi pēc 50 gadu pārtraukuma Francijas komanda atkal bija ģērbusies Le Coq Sportif ražotajos sporta kostīmos. Šo zīmolu pirms vairāk nekā 70 gadiem izveidoja Kamizē vīrs Rolāns, reformējot vietējo vilnas audumu kompāniju, ko jau 1882. gadā bija dibinājis viņa tēvs Emīls.

Redzot sportistus ar kompānijas logotipa gaili, kas lepni izriezis krūtis, ir sapurinājusies parasti diezgan miegainā mazpilsētiņa Romilī pie Sēnas, kas atrodas nepilnu divu stundu brauciena attālumā uz austrumiem no Parīzes. Vietējie visvairāk priecājas par to, ka atkal ir izdevies atdzīvināt zīmolu, kas ilgu laiku bija ieslīdzis lēnā agonijā. Savulaik Le Coq Sportif sporta apģērbu mugurā vilka tenisa zvaigznes, pasaules futbola čempioni un veiksmīgi Tour de France riteņbraucēji. Taču tas bija sen.

Jaunākajā žurnālā