
Kaspars Kauliņš
Nesen ar kādu kolēģi, kas strādā par personāla direktori vienā no pasaules lielākajām inženiertehnisko pakalpojumu kompānijām, diskutējām par darbinieku aktivitātēm dažādos sociālajos tīklos. Ir divas lietas, ar ko vēlos padalīties šīs sarunas kontekstā.
Pirmā ir darba ņēmēja darbošanās sociālajos tīklos. Nemēģināšu moralizēt, cik tas ir labi vai slikti, tā tas vienkārši ir - mēs katrs, kas darbojamies (vai arī nedarbojamies, kas arī par kaut ko liecina) dažādos sociālajos tīklos, veidojam savu tēlu un vēsturi tajos. Kādreiz galvenie netiešie informācijas avoti darbinieka atlases procesā bija CV un rakstiski sagatavotas atsauksmes, bet tagad neviena nopietna atlase uz vadītāja vai vadoša speciālista amatu nav iedomājama bez attiecīgā cilvēka «virtuālā tēla» un vēstures izpētes. Tāpēc varu ikvienam, it īpaši gados jaunam darba meklētājam ieteikt rūpīgi sekot un pārdomāt visu komunikāciju Draugiem.lv, Facebook, Twitter, Thumbler un citos līdzīga rakstura tīklos. Nopietniem darba meklētājiem būtu jāpārdomā arī tā informācija, kas parādās LinkedIn vai citos profesionālajos tīklos, jo tas ir kļuvis par vienu no nopietnākajiem atlases kanāliem.