Dalos pieredzē: kā iekarot dārza mēbeļu tirgu?

Jaunais uzņēmējs. Jānis Kravalis, RePlastic.
Foto no privātā arhīva

Jaunais uzņēmējs. Jānis Kravalis, RePlastic. Foto no privātā arhīva.

RePlastic

Īsumā. Jānis Kravalis pirms pāris gadiem sāka pētīt plastmasas pārkausēšanas tehnoloģiju. Šobrīd viņa uzņēmums RePlastic ražo dārza mēbeles no pārstrādātas plastmasas. Mērķis. Mudināt cilvēkus šķirot atkritumus un parādīt, ka tiem var dot otru dzīvi. Skaistākais. «Apsēsties uz krēsla, kurš radīts no daudziem kilogramiem pārstrādātas plastmasas, un apzināties, ka ar šo plastmasu varēja būt piesārņota daba mums apkārt, ja tā netiktu savākta, sašķirota un pārstrādāta jaunos produktos.» Grūtākais. «Attīstīt uzņēmumu un iekļūt lielākos tirgos.»

Mentors. Māris Danieks, SIA EKJU. Foto no privātā arhīva
Mentors. Māris Danieks, SIA EKJU. Foto no privātā arhīva  Foto - 

SIA EKJU

Īsumā. 1992. gadā dibinātā SIA EKJU ir viena no lielākajām dārza mēbeļu un aksesuāru ražotājām Ziemeļeiropā. Ik gadu saražo un piegādā vairāk nekā 1 000 000 preču vienību Eiropas klientiem. Mērķis. 2030. gadā būt par vienu no atzītākajiem kvalitatīvu, dabīgu materiālu dārza mēbeļu ražotājiem un piegādātājiem vairākos pasaules tirgos ar 40—70 miljonu eiro apgrozījumu. Skaistākais. «Būt lepnam ar savu komandu, gandarītam par kopīgi sasniegtajiem rekordiem un redzēt daudz laimīgu klientu. Mīlēt savu darbu un radītos produktus.» Grūtākais. «Paredzēt globālā tirgus tendences, reaģēt uz tām un ar inovatīvu taktiku būt soli priekšā industrijai.»

Jaunākajā žurnālā