Ceļā uz viedajām stāvvietām

Divu gadu laikā Rūdolfs (22) izveidojis septiņu cilvēku komandu, kurā viņš ir pats jaunākais. Tehnoloģiju izstādē ārzemēs «Bosch pārstāvji mani uztvēra kā vienkāršu studentu, kuru interesē dažādi tehniskie risinājumi».
Foto — Edmunds Brencis

Divu gadu laikā Rūdolfs (22) izveidojis septiņu cilvēku komandu, kurā viņš ir pats jaunākais. Tehnoloģiju izstādē ārzemēs «Bosch pārstāvji mani uztvēra kā vienkāršu studentu, kuru interesē dažādi tehniskie risinājumi». Foto — Edmunds Brencis.

Daudzi no mums ir šķendējušies, cik grūti atrast brīvu autostāvvietu, bet Latvijas Universitātes students Rūdolfs Gedra ar pieredzējušu speciālistu komandu jau radījis risinājumu — viedos stāvvietu sensorus

Nevis vienu, bet neskaitāmas reizes katrs no mums, metot jau kuro loku ap kvartālu brīvas autostāvvietas meklējumos, ir sapņojis — kaut navigācijas sistēma spētu parādīt vienīgo brīvo vietiņu! Tādu brīnumu gribētu vismaz 90% autobraucēju, secinājusi amerikāņu kompānija Inrix, kas izstrādā dažādus risinājumus sastrēgumu samazināšanai.

Daudzi lieli tehnoloģiju uzņēmumi ir vislabākā risinājuma meklējumos, jo visām līdz šim izgudrotajām sistēmām ir kādi trūkumi: GPS var būt neprecīza, videokameras tver ierobežotu laukumu, radaru sensori neder āra stāvvietām. Rūdolfs Gedra 20 gadu vecumā sāka strādāt pie viedā stāvvietu sensora Parkdroid un panācis, ka divu gadu laikā šo sensoru testa režīmā lieto jau vairāk nekā desmit valstīs. Kā tas notika, un kāpēc Rūdolfs vēl nesteidzas ražot sensorus lielos apjomos?

Jaunākajā žurnālā