
Liko–R īpašnieks Linards Kovaļevskis lēš, ka uzņēmuma tirgus daļa varētu būt ap 10% no visām pēc individuāla pasūtījuma izgatavotajām lēcām Latvijā.
Tiek lēsts, ka aptuveni 65% planētas iedzīvotāju nepieciešama redzes korekcija jeb brilles vai kontaktlēcas. Kā funkcionē šis globālais optikas tirgus, un kā briļļu lēcas top vienīgajā ražotnē Latvijā?
Deviņdesmitajos gados sācis ar briļļu rāmju un saulesbriļļu vairumtirdzniecību, uzņēmums Liko-R 2006.gadā pievērsās ražošanai, izveidojot pats savu, pirmo un pagaidām vienīgo briļļu lēcu ražotni Baltijā. «Tobrīd Latvijā kļuva pieejams ES līdzfinansējums biznesa attīstībai, savukārt mums, pateicoties tirdzniecībai, bija uzkrājusies gan pieredze, gan arī līdzekļi, ko nolēmām investēt ražošanā,» atceras Liko-R īpašnieks Linards Kovaļevskis.
Vēl viens no iemesliem - ražošana, viņaprāt, esot daudz stabilāks un vienlaikus vērtīgāks bizness nekā tirdzniecība, kur vairumtirgotājs parasti ir atkarīgs no preces piegādātāja. Lai gan Liko-R joprojām nodarbojas ar tirdzniecību, pašlaik laboratorijā dienā top līdz 50 nestandarta jeb progresīvo briļļu lēcu un optisko saulesbriļļu. Kovaļevskis uzskata - viņu tirgus daļa varētu būt ap 10% no visām pēc individuāla pasūtījuma izgatavotajām lēcām Latvijā. Tomēr uzņēmuma darbība neaprobežojas ar vietējo tirgu. Pie rīdziniekiem lēcas pasūta Lietuvas, Igaunijas un pēdējā laikā arī Baltkrievijas optikas veikali.