
Nav jāvairās no konfliktiem profesionālajā vidē, tomēr skaidri jāsaprot, par ko tieši strīdamies
Konflikti ir viena no populārākajām tēmām manās sesijās ar klientiem. Samilzusi neapmierinātība, ignorētas vajadzības — labāk runāt vai noklusēt? Kas notiks, ja pateikšu, ko domāju? Kāda būs mana un kolēģu reakcija? Vai varēšu tikt ar to galā? Ja nu beigās būs katastrofa?
Daļa cilvēku bailēs no konflikta izvēlas noklusēt savu viedokli, tādējādi liedzot iespēju komandai apzināties svarīgus riskus un ieraudzīt jaunas perspektīvas. Tomēr pārsvarā šīs bailes sakņojas mūsu fantāzijās par konflikta rezultātu. Protams, var sacīt, ka iespējamo sliktāko scenāriju ļauj iztēloties mūsu iepriekšējā pieredze līdzīgās situācijās. Tomēr daudz auglīgāk ir apdomāt, kas šoreiz būtu jādara citādi konflikta procesā, nevis uzreiz jāpieņem, ka notiks ļaunākais.