
Ainārs Ančevskis (no kreisās), Matīss Budovskis, Elizabete Milta un Sandija Dovgāne izspēlē nedrošības un mīlas pinekļus. Foto — Matīss Markovskis.
Režisores Paulas Pļavnieces izrāde Garderobisti ļauj ieskatīties pasaulē aiz samta drapērijām
Teātris ir vieta, kas mēdz iesūkt sevī. Un, jo agrāk iesūc, jo grūtāk tikt prom no ciešā satvēriena. Tā ir sanācis arī izrādes varoņiem Andim, Edijam un Alisei — trim Nacionālā teātra garderobistiem 2002. gadā. Ceturtā izrādes dalībniece Inga ir nonākusi garderobē kā «viesmāksliniece», bet ātri vien iemācās pārvaldīt teātra valodu. Cik nu tas ir iespējams tik sakāpināti dramatiskā vidē un starp tādiem varoņiem, kādi izrādes dramaturģijas autoram Klāvam Mellim radušies šīs fatāli romantiskās komēdijas vajadzībām.
Aktieri Ainārs Ančevskis, Matīss Budovskis, Sandija Dovgāne (vai Jana Ļisova) un Latvijas Kultūras akadēmijas 3. kursa studente Elizabete Milta samta sarkanā telpā un tērpos izspēlē tikpat koši sarkanus nedrošības un mīlas pinekļus. Ingas Siliņas scenogrāfija un kostīmi ne tikai atdarina Nacionālā teātra garderobi, bet arī simbolizē kaislīgus pārspīlējumus, ko iemieso katrs no izrādes varoņiem. Kontrastam Ingas ierašanās mirdzoši sudrabainā tērpā norāda uz viņas nepiederību šai kopienai, un vecākā garderobista Anda sudraboti pelēkā žakete — uz to, ka viņš drīz vairs tai nepiederēs un ir spēris pirmos soļus, lai savu dzīvi mainītu.