Piedzīvojot force majeure

  • Kristīne Simsone
  • 04.09.2019.
  • IR
Filmas inscenētajās daļās Imanta Lešinska tēlā iejūtas aktieris Jānis Kaijaks.
Foto — Agnese Zeltiņa

Filmas inscenētajās daļās Imanta Lešinska tēlā iejūtas aktieris Jānis Kaijaks. Foto — Agnese Zeltiņa

Dzīvesstāsts kā trilleris — dokumentālā filma Spiegs, kurš mans tēvs

Lai arī psiholoģijā Maslova piramīdas saslāņoto hierarhiju bieži raksturo kā patiesībai neatbilstošu, drošība un aizsargātība, kā arī piederības apziņa ir dažas no svarīgākajām cilvēka vajadzībām. Un tagad iedomājieties skarbu brīdi, kurā šīs vajadzības — kā tāds lupatu tepiķītis — tiek izrautas no kājapakšas. Ar šo triviālo analoģiju vēlos ieskicēt režisoru Jāka Kilmi (Ātrie igauņu puiši) un Ginta Grūbes (Lustrum) dokumentālās filmas Spiegs, kurš mans tēvs situāciju. Filmas stāsts pievēršas latviešu tulkotājas un atdzejotājas Ievas Lešinskas dzīves notikumiem, kas saistīti ar viņas tēvu — 70. gadu beigās uz ASV pārbēgušo padomju spiegu Imantu Lešinski. 

Jaunākajā žurnālā