Par zvaigznēm un asinssūcējiem

  • Kristīne Simsone
  • 06.07.2022
  • IR
Elvisa Preslija lomā aktieris Ostins Batlers.
Foto — Courtesy of Warner Bros. Pictures

Elvisa Preslija lomā aktieris Ostins Batlers. Foto — Courtesy of Warner Bros. Pictures

Ambīcijas un melanholija — jaunais biogrāfiskais kinoeposs Elviss

Nav nekā labāka par šovbiznesu — pēc mūzikla Elviss (Elvis) noskatīšanās nāk prātā par klišeju kļuvusī melodija, ko 40. gados sarakstīja slavenais amerikāņu komponists Ērvings Berlins. Šīs frāzes ietilpība un spēja attēlot mīlas un naida attiecības šovbiznesā ar gadiem ir tikai augusi, raksturojot arī filmā redzamās attiecības starp Elvisu Presliju (Ostins Batlers) un viņa menedžeri pulkvedi Tomu Pārkeru (Toms Henkss). Uzņemta kā notikumu vērotāja Pārkera atstāsts, filma seko Elvisa Preslija dzīvei, sākot no mūziķa atklāšanas brīža un līdz pat nāvei. 

Skaļa, daudzveidīga, brīžam pat kakofoniska, filma iemieso visas raksturīgākās režisora Baza Lurmena rokraksta komponentes: dinamiskas kameras kustības plašās panorāmās, piesātinātas krāsas un dramatiskas mizanscēnas. Līdzīgi kā viņa Mulenrūžā (Moulin Rouge!, 2001) un Lieliskajā Getsbijā (The Great Gatsby, 2013), arī Elvisā aiz vizuļojošajām starmešu gaismām un skatuves regālijām slēpjas traģēdija. 

Jaunākajā žurnālā