Par ilgošanos. Absolūta nerecenzija

  • Edīte Tišheizere, žurnāla Ir teātra kritiķe
  • 15.09.2021
  • IR
JRT aktierkursa studenti (no kreisās) Ritvars Logins, Matīss Ozols, Dāvids Pētersons un Jānis Grūtups pusaugu dubliniešu lomās kā skolotāju uztver Vili Daudziņu, kurš spēlē priesteri, sprediķo par grēku un pieņem grēksūdzi.
Foto — Jānis Deinats

JRT aktierkursa studenti (no kreisās) Ritvars Logins, Matīss Ozols, Dāvids Pētersons un Jānis Grūtups pusaugu dubliniešu lomās kā skolotāju uztver Vili Daudziņu, kurš spēlē priesteri, sprediķo par grēku un pieņem grēksūdzi. Foto — Jānis Deinats

Jaunā Rīgas teātra pirmizrāde — Pētera Krilova iestudētie Dublinieši Miera ielā — intriģē, taču notur distancē. Kāpēc?

Tur, dziļumā, droši vien visas strāvas satek kopā, visas zaļās zemes puķītes, krūmi un koki izaug no vienas saknes. Tur, dziļumā, visticamāk, ir visviens — Īrija vai Latvija, Dublina vai Rīga, Džoiss vai Keišs, īru klaidonis vai latviešu bomzis, un visu zemju pusaudžu hormoni tur ir savienojušies. Bet, sasodīts, es esmu te — augšā.

Pēteris Krilovs un JRT aktieri, no kuriem daudzi ir viņa studenti vai līdzgaitnieki leģendāri avangardiskajā 90. gadu Daugavpils teātra posmā, ir rakuši pamatīgi un mērķtiecīgi. Tikai… man jau kuro reizi šajā sastrēguma teātra sezonā nākas atzīties, ka nespēju līdz tam dziļumam tikt un saskatīt daudzas kopsakarības, kuras ansamblim laikam taču ir neapšaubāmas un acīmredzamas.

Jaunākajā žurnālā