Kanāriņi bez fejām

  • Edīte Tišheizere, žurnāla Ir teātra kritiķe
  • 08.12.2021
  • IR
Abas «īstās meitas» — Lauras Greckas Tizbe (no kreisās) un Jūlijas Vasiļjevas Klorinda — dzīvo un kašķējas sava tētuka, Krišjāņa Norveļa dona Maņifiko burlesku teātrī.
Foto — Agnese Zeltiņa

Abas «īstās meitas» — Lauras Greckas Tizbe (no kreisās) un Jūlijas Vasiļjevas Klorinda — dzīvo un kašķējas sava tētuka, Krišjāņa Norveļa dona Maņifiko burlesku teātrī. Foto — Agnese Zeltiņa.

Džoakīno Rosīni Pelnrušķīti viesrežisori Barbe & Doucet iestudējuši ar vērienu, tomēr bez šampanieša dzirkstīguma

Šajā Pelnrušķītē burvestību nebūs — Džoakīno Rosīni operā nav nevienas fejas, tāpat kā nav ķirbju un žurku, bet ļauno pamāti ir aizstājis ne mazāk riebīgs patēvs. Turklāt uzveduma veidotāji Rosīni komiskās operas darbību pārcēluši pavisam prozaiskā laikā un vietā — pagājušā gadsimta 30. gadu Lielās depresijas skartajā Amerikā, kur turklāt valda sausais likums.

Arī sezonas otrā operas jauniestudējuma (pirmais bija Džuzepes Verdi Simons Bokanegra) radīšanai Latvijas Nacionālās operas un baleta vadība uzaicinājusi viesus. Pelnrušķītes muzikālais vadītājs ir ungāru diriģents Pēters Halāss, bet uzveduma veidotāji — radošais tandēms Barbe & Doucet jeb režisors un horeogrāfs Reno Dusē kopā ar scenogrāfu un kostīmu mākslinieku Andrē Barbu. 

Jaunākajā žurnālā