Bez provokācijām?

  • Gunita Nagle
  • 26.03.2014
  • IR
Aigars Bikše pie melnādainās Bārbijas tās uzstādīšanas laikā.

Aigars Bikše pie melnādainās Bārbijas tās uzstādīšanas laikā.

Ar instalāciju Pieminekļu kari Rīgā tās kurators Aigars Bikše atšķirībā no citām reizēm neprovocē un nekaitina, tikai rāmi vedina uz pārdomām par laiku un vērtību maiņu 

Tēlnieks Aigars Bikše neslēpj, ka sākotnēji viņa izvēlētos mākslas darbus Rīga 2014 radošā padome nokritizējusi ar vārdiem «pārāk politkorekti!». Pārsteidzoši, ka šādi vārdi jādzird māk-sliniekam, kurš 2009.gadā vietā, kur reiz atradās ļeņineklis, uzstādīja piepūšamo skulptūru Ideālists, kas brīžiem braši izslējās, brīžiem sašļuka. 

Pirms diviem gadiem Bikšes organizētās Rīgas tēlniecības kvadriennāles laikā Rīgas dome neatļāva eksponēt divus mākslas darbus - poļu mākslinieka veidotu neona Dāvida zvaigzni un Nīderlandes mākslinieka Putina priekšvēlēšanu skatuvi. Tagad Aigars Bikše atzīst, ka šī vārdā nenosauktā cenzūra neapzināti viņu ietekmējusi un, iespējams, atturējusi no provokācijām. Instalācija Pieminekļu kari, kura Rīgas centrā atradīsies no 27.marta līdz 26.oktobrim, nekonfrontē Latviju ar valstīm, kuru karaspēki reiz šeit nogalinājuši un postījuši. Drīzāk otrādi - vedina uz samiernieciskām pārdomām par pagājušiem laikiem, kuri atstājuši neizdzēšamas pēdas mūsu domāšanā. 

Jaunākajā žurnālā