radi
- Labsajūta
- 22.03.2023.
- Marija Leskavniece
Cilvēki pirms mums




- Proza
- 02.03.2020.
Anntante un citi zvēri


- Labsajūta
- 22.03.2023.
- Marija Leskavniece
Cilvēki pirms mums
Dzimtas pētniecība 21. gadsimtā kļuvusi pieejamāka plašākam ļaužu lokam. Taču, lai apsteigtu laiku un savu senču vārdus paglābtu no aizmirstības, vajadzīga pacietība un sistemātiska pieeja

- Viedoklis
- 29.12.2020.
Domāt globāli un pīt drošības tīklu: radošo industriju tuvākā nākotne
Mēs dzīvojam laikā, kad pasaule strauji mainās, pandēmija grauj tūrismu un ietekmē digitālās transformācijas ātrumu. Mēs esam pilnīgi jaunā situācijā, kas prasa, lai politikas veidotāji pārdomātu savu attieksmi pret radošajām nozarēm. Tikai iztēlojieties radošo industriju potenciālu, ja valdība ne vien vārdos, bet arī darbos pasludinātu radošo sektoru par vienu no savām prioritātēm, izveidojot unikālu nodokļu sistēmu, kas atbalstītu un veicinātu radošo uzņēmējdarbību! Jo mūsu reģiona radošie uzņēmumi ir dzimuši, lai darbotos starptautiski.

- Viedoklis
- 30.10.2020.
Radošuma nākotnes formula – drosme, spēja “neredzēt kasti” un statistika
Septembra beigās valdībā pieņemtā vienošanās par jauna valsts tēla veidošanas stratēģiju, pozicionējot Latviju kā radošuma lielvalsti, ir lielisks signāls un potenciāls atspēriena punkts visai radošo industriju nozarei. Arī iniciatīvai radi! tie ir ļoti labi jaunumi, jo jau desmit gadu esam uzsvēruši Latvijas radošuma milzīgo potenciālu un priecājamies, ka tas tiek novērtēts. Radošums ir viena no galvenajām nākotnes sabiedrības prasmēm, kas būs sevišķi aktuāla izaicinājumiem pilnās situācijās; pievienojot drosmi un pašpārliecinātību, tas var izrādīties ļoti veiksmīgs līdzeklis grūtību pārvarēšanai.

- Viedoklis
- 23.09.2020.
Radošums kā izeja no jebkuras krīzes: ko mācīties no kultūras sektora
Kā kultūras politikas veidotājai un kultūras patērētājai man ir interesanti salīdzināt 2009. gada krīzi un Covid-19 laiku radošajā sektorā. Krīžu cēloņi ir dažādi, bet kopīgais ir kultūras un radošā sektora pārstāvju spēja veiksmīgi izmantot savu radošo potenciālu, lai turpinātu darboties sarežģītos apstākļos. Radošums ir ceļvedis grūtos laikos, kam daudz dedzīgāk varētu sekot visi tautsaimniecības sektori. To jau 10 gadus atgādina arī iniciatīva radi!, kas šajā laikā izaugusi no Radošās darbības nedēļas radi! un kļuvusi ne tikai par radošo industriju aktualitāšu vērotāju, bet arī kultūrpolitikas un attīstības virzītāju. Esmu pārliecināta, ka radošums var palīdzēt valstij pārvarēt jebkuru krīzi, taču svarīgi, lai cilvēki, kas izprot kultūras un radošuma spēku, darbotos visdažādākajās profesijās un amatos.

- Proza
- 02.03.2020.
Anntante un citi zvēri
Mammai nepatika kavēt. Kavēts bija, ja neieradās pusstundu pirms sākuma. Teātrī citu skatītāju vēl nebija. Biļešu kontrole, garderobe, tualete — mīkstais papīrs, smaržīgās ziepītes, rrrrrrrrrrrrrroku žāvētājs, spogulis pa visu sienu… Bufete? Lūūūdzu, lūdzulūdzulūdzu! Nē, nauda jātaupa, paēst var mājās. Izstaigāties var parkā, labāk laikus ieņemt vietas. Varētu padomāt, ka parters līdz ar trešo zvanu kaut kur aizbrauks! Padomāt varēja daudz ko, runāt bija lieki — sēdi un gaidi. Biļetes pa mazo lodziņu bija dabūjusi Anntante. Mazais lodziņš bija tāds caurums visumā, caur kuru dabūja visu, ko vispār nevarēja dabūt. Tantei lodziņa labumi nāca kā pa reni — desas un zivis, smaržas un vešiņas, šķīstošā kafija un košļājamās gumijas… Šoreiz bija trāpījušās trīs biļetes. To nevarēja niekā laist. Anntante bija paaicinājusi kompānijā mammu, pati nākšot savu gaitu, viņai jau neesot raķete pakaļā. Cerams, viss izies gludi. Bet, iedomājoties Anntanti…

- Viedoklis
- 12.08.2019.
Pieredzējuma tūrisms – mazpilsētu veiksmes atslēga
Lielākā tūrisma vērtība digitālajā gadsimtā ir tas, ko digitālā realitāte nespēj sniegt – pieredze, mijiedarbe, saskarsme ar vietu, vidi un cilvēkiem. Tāpēc jebkuras, it īpaši mazas pilsētas tūrisma piedāvājuma veiksmes atslēga slēpjas tās spējā vērtēt sevi ceļotāju acīm un dāvāt patīkamu, vērtīgu piedzīvojumu. Katrai pilsētai piemīt kaut kas īpašs, tomēr šovasar aizvadītās Radošās darbības nedēļas “radi!2019” īstenotās radošo industriju tūrisma misijas Latvijas mazpilsētās liecina, ka nav nemaz tik viegli to identificēt. Kā mazpilsētām atrast savu īpašo identitāti, un kā šajā procesā var palīdzēt dizaina domāšana?
