hiperaktivitāte

- Pusdienās
- 19.02.2025.
- Marija Leskavniece
Īpašas spējas

- Viedoklis
- 29.08.2024.
Vai mūsu skolas ir gatavas bērniem ar UDHS?

- Labsajūta
- 08.02.2023.
Ikdiena, traucējumi vai abi

- Viedoklis
- 15.04.2025.
Ne visi bērni iederas klasē, bet visi pelnījuši iespēju mācīties
Saeimā noris diskusijas, vai pamatskolas vecuma bērniem atļaut mācīties tālmācībā. Kamēr politikas veidotāji norāda uz eksāmenu rezultātiem, uzmanība jāpievērš arī bērnu fiziskajai un mentālajai veselībai.

- Pusdienās
- 19.02.2025.
- Marija Leskavniece
Īpašas spējas
Neiroatšķirīgi cilvēki nav vis trūkums sabiedrības kopējā audumā, kas pārējiem jāaizlāpa, bet gan neizmantots potenciāls, uzskata neirodažādības eksperte Kima To

- Viedoklis
- 29.08.2024.
Vai mūsu skolas ir gatavas bērniem ar UDHS?
Pasaules Veselības organizācijas dati liecina, ka vidēji 5-10% bērnu ir uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroms (UDHS). Tas nozīmē, ka gandrīz ikvienā klasē vai bērnudārza grupā ir vismaz viens bērns ar UDHS, kura galvenās izpausmes ir neuzmanība, impulsivitāte un hiperaktīva uzvedība. Ja traucējumi netiek savlaicīgi pamanīti un bērns par savām grūtībām saņem sodu, nevis palīdzību, tas var rezultēties ar nevēlamu uzvedību. Tajā pašā laikā jāņem vērā, ka klasē nereti mācās 20 un pat 30 bērni un pedagogi saskaras ar lielu slodzi, kas būtiski apgrūtina situāciju. Strādājot ar bērniem ar UDHS, liela nozīme ir gan vecāku un pedagogu sadarbībai, gan dažādiem atbalsta instrumentiem, kas palīdz izprast UDHS un sniedz konkrētus ieteikumus.

- Labsajūta
- 08.02.2023.
Ikdiena, traucējumi vai abi
Kas ir uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroms, un vai to iespējams pašdiagnosticēt?
