e-pasts
- Analīze
- 22.05.2024.
Bīstamie sakari

- Labsajūta
- 18.10.2023.
Ekrānu apnoja

- Aktuāli
- 26.09.2023.
Kā uzvarēt kiberšahā un neiekrist slazdos



- Viedoklis
- 28.07.2021.
Ko stāsta telefonkrāpnieki? Trīs gadījumi

- Analīze
- 22.05.2024.
Bīstamie sakari
Lai apsūdzības sadarbībā ar Krievijas spiecdienestiem padarītu par joku, Tatjana Ždanoka preses konferencē demonstratīvi uzlika saulesbrilles — kā spiegu filmās. Lieki. Re:Baltica rīcībā ir nonākuši 19 tūkstoši Ždanokas e-pastu, un sarakste rāda, kā Eiroparlamenta deputāte darbojās Kremļa labā

- Labsajūta
- 18.10.2023.
Ekrānu apnoja
Kāpēc mēs uz mirkli pārstājam elpot, kad pienācis svarīgs e-pasts?

- Aktuāli
- 26.09.2023.
Kā uzvarēt kiberšahā un neiekrist slazdos
Kiberdrošība mūsdienās daudziem šķiet kā nepārtraukts šaha turnīrs, kur uzvarētājs ir tas, kurš ne tikai zina, kā aizsargāt savu karali, bet arī spēj prognozēt un novērst nākamos uzbrukumus.

- Viedoklis
- 28.06.2023.
Kiberhigiēna palīdz cīnīties ar krāpniekiem internetā
Nebūšu daudz kļūdījusies, ja teikšu, ka pēdējo mēnešu laikā retais nebūs saņēmis īsziņu no valsts iestādes – policijas, Valsts ieņēmumu dienesta vai pat Rīgas apgabaltiesas – ar aicinājumu klikšķināt uz nezināmas saites. Lai arī kāds krāpšanas vai pikšķerēšanas mēģinājums zem šīm ziņām slēptos, skaidrs ir viens – ļaunprāšu izdomai nav robežu, to izmantotās shēmas ar katru gadu kļūst aizvien rafinētākas un izsmalcinātākas. Prasmīgi pielietojot mākslīgā intelekta rīkus, ārvalstīs dzīvojošajiem krāpniekiem kļūst vienkāršāk atrast upurus arī visā pasaulē. Vairākums saprātīgi domājušo iedzīvotāju diez vai uzķersies uz Nigērijas prinča mantojuma, bet e-pasts vai īsziņa no valsts iestādes labā latviešu valodā var arī nostrādāt. Neiedziļināšanās un paviršība ir arī viens no izplatītākajiem iemesliem, kāpēc cilvēki kļūst par krāpšanas upuriem, tāpēc modrība ir svarīgāka vienmēr.

- Instrumenti
- 31.07.2022.
Abonējam ziņas, klavierstundas, pienu un šampūnu
Digitalizācija un attālinātā iepirkšanās spēcina jaunu tendenci — abonēt gan digitālo saturu, gan šādā veidā papildināt pārtikas un nepārtikas preču krājumus

- Viedoklis
- 28.07.2021.
Ko stāsta telefonkrāpnieki? Trīs gadījumi
Pēdējā mēneša laikā būtiski pieaugusi krāpnieku aktivitāte – katru dienu SEB bankas Klientu centrs saņem vidēji 35 zvanus no klientiem, kuriem zvanījuši krāpnieki, lai iegūtu viņu datus. Vēl pirms mēneša šādu zvani bija divreiz mazāk. Izpaužot krāpniekam kartes numuru, internetbankas pieejas kodu, personas kodu vai ievadot Smart-ID PIN kodus, klients būtībā atļauj krāpniekam brīvi rīkoties ar saviem līdzekļiem. Taču vairumā gadījumu krāpnieki vadās pēc vienotas shēmas, tāpēc apkopojām trīs reālus gadījumus, kas ļaus atpazīt krāpnieku izmantotās metodes.


- Instrumenti
- 03.08.2020.
Izmantoju pats un iesaku citiem

- Instrumenti
- 08.06.2020.
Izmantoju pats un iesaku citiem



- 1 no 2 miljoniem
- 25.03.2020.
Aija Reņģe, Zelta ābeles laureāte

- Viedoklis
- 01.10.2020.
Kas ir svarīgāk – VID ērtības vai cilvēku iespējas?
Paplašinot virsrakstā izteikto jautājumu, kas ir svarīgāk – Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ērtības saņemt un nosūtīt (jeb oficiāli paziņot) jebkuru dokumentu tikai elektroniski un tikai VID elektroniskās deklarēšanas sistēmā vai cilvēku iespējas –, savā rakstā pamatošu, kādēļ nevaram piekrist iecerētajam jaunajam normatīvajam regulējumam par iedzīvotāju ierobežoto saziņu ar VID.

- Instrumenti
- 03.08.2020.
Izmantoju pats un iesaku citiem
Rīgas Stradiņa universitātes Biznesa inkubatora vadītājs Kristaps Zaļais: «Ikdienā aktīvi lietoju dažādas lietotnes gan darba, gan privātajām vajadzībāma un uzskatu, ka jēgpilna to izmantošana var atvieglot mūsu ikdienu.»

- Instrumenti
- 08.06.2020.
Izmantoju pats un iesaku citiem
Medicīnas tehnoloģiju jaunuzņēmuma Longenesis tehniskais vadītājs un līdzdibinātājs Emīls Sjundjukovs: «Mobilās lietotnes izmantoju līdzīgi kā skrūvgriezi — lai paveiktu kādu funkciju.»

- Viedoklis
- 13.05.2020.
Ārkārtējā situācija beidzot pamodināja snaudošo izglītības nozari
No 14. maija skolas tiks pakāpeniski atvērtas klātienes mācībām – šāds lēmums pieņemts Somijā, kas visā pasaulē pazīstama ar augsto izglītības kvalitāti. Savukārt vasarā tiks īstenots aktīvs darbs, lai jaunajā mācību gadā skolas un pedagogi nepieciešamības gadījumā būtu gatavi vēl kvalitatīvākām attālinātajām mācībām. Arī pirms pandēmijas digitālo rīku izmantošana dažādos izglītības līmeņos Somijā bija salīdzinoši izplatīta prakse.

- Pieredze
- 06.04.2020.
Netiķete arī krīzē jeb «Es tev parādīšu skrīnšotu»
Neveikli komunicējot internetā, riskēju sabojāt priekšstatu ne tikai par sevi, bet arī par kolēģiem un uzņēmumu

- 1 no 2 miljoniem
- 25.03.2020.
Aija Reņģe, Zelta ābeles laureāte
Gaidīdama mūs Smiltenes grāmatnīcā, 81 gadu vecā Aija Reņģe paspējusi tikt līdz Ingas Grencbergas grāmatas Sestā sieva 30. lappusei. Pieradusi jaunizdevumus pārlapot veikalā, jo vēl tikko šeit strādāja. «18. februārī beidzu. Uz redzēšanos, un viss!» viņas balss ietrīcas. Kā mierinājums — Zelta ābeles balva par mūža ieguldījumu grāmatniecībā. Aija kopā ar konkursa uzvarētājiem tiks sumināta 26. marta radioraidījumā Kultūras rondo.
