Centrālā dzelzceļa stacija
- Analīze
- 08.01.2025.
- Ieva Jakone
Sapinušies

- Tēma
- 23.10.2024.
- Ieva Jakone
Dārgā cilpa

- Eksperta viedoklis
- 06.10.2024.
Bez maģiskās domāšanas

- Intervija
- 07.08.2024.
- Ieva Jakone
«Visi visu zināja!»

- Tēma
- 20.12.2023.
- Ieva Jakone
Gadsimta projekts


- Analīze
- 08.01.2025.
- Ieva Jakone
Sapinušies
Rail Baltica parlamentārās izmeklēšanas komisija nosauc atbildīgos par Rail Baltica ieviešanā pieļautajām kļūdām

- Tēma
- 23.10.2024.
- Ieva Jakone
Dārgā cilpa
Rail Baltica parlamentārās izmeklēšanas komisija starpziņojumā secina, kādas lielākās kļūdas novedušas projektu strupceļā Dzelzc

- Eksperta viedoklis
- 06.10.2024.
Bez maģiskās domāšanas
Rail Baltica projektā nav vienkāršu vai ideālu risinājumu

- Intervija
- 07.08.2024.
- Ieva Jakone
«Visi visu zināja!»
Rail Baltica sadārdzinājums bija zilonis istabā, ko politiķi izlēma noslēpt no sabiedrības pirms Saeimas vēlēšanām, saka satiksmes ministrs Kaspars Briškens. Bijušo ministru viņš sauc par aizmigušu bocmani, bet vai viņš pats grasās atkāpties, ja ātrvilciena sliedes tomēr neies cauri Rīgai?

- Tēma
- 20.12.2023.
- Ieva Jakone
Gadsimta projekts
Rail Baltica izmaksas uzblīdušas četras reizes lielākas, nekā sākotnēji plānots. Kāpēc tā noticis, un vai sekas būs tādas, ka ātrvilciens vēl ilgi nepieturēs Rīgā? Ātrvilcien

- Viedoklis
- 16.03.2023.
Kāpēc atpaliekam no kaimiņvalstīm arī "Rail Baltica" kontekstā?
Par Rail Baltica projekta nozīmību publiskajā telpā ir runāts daudz. Tā ir ne tikai vērienīgākā būve Baltijas valstīs pēdējo 30 gadu laikā (vai kopš neatkarības atgūšanas), bet arī kritiski svarīgas infrastruktūras objekts, raugoties no valsts drošības aspekta. Nemaz nerunājot par virkni citu ieguvumu, ko Baltijas valstīm sniegs savienojums ar pārējo Eiropu. Vienlaikus – salīdzinoši maz ir dzirdēts par projekta virzības progresu. Un šeit vietā būtu pavērtēt, kāpēc tā.


- Viedoklis
- 27.01.2020.
Jārada mehānisms “Rail Baltica” piegulošo teritoriju attīstības līdzfinansēšanai

- Analīze īsumā
- 22.01.2020.
- Nellija Ločmele
Vilciens kavē


- Viedoklis
- 10.03.2020.
Velns ir detaļās - arī domājot par ērtu un draudzīgu pilsētu
“Jums ir brīnišķīga pilsēta!” Rīga saņēma komplimentu no diviem augstākās raudzes pilsētplānotājiem Keneta Krukemeiera un Barbaras Knehtas no ASV. Man bija iespēja pavadīt kopā desmit dienas, izrādot dažādas Rīgas vietas, pārvietojoties ar sabiedrisko transportu un tiekoties ar apkaimju aktīvajiem iedzīvotājiem no Bolderājas, Kundziņsalas, Pārdaugavas, Mežaparka un citām Rīgas apkaimēm.

- Viedoklis
- 27.01.2020.
Jārada mehānisms “Rail Baltica” piegulošo teritoriju attīstības līdzfinansēšanai
Rīga ir Latvijas lielākā pašvaldība, kuru šķērsos Rail Baltica trase, un likumsakarīgi, ka tieši Rīgas teritorijā šī trase ieviesīs lielākās izmaiņas. Taču, ja Rail Baltica paliks tikai kā dzelzceļa sliedes, kuras iet cauri pilsētai, šīs izmaiņas nebūs uz labu. Gluži otrādi. Lai tas notiktu, jau trases projektēšanas stadijā ir jāparedz piegulošo teritoriju attīstība.

- Analīze īsumā
- 22.01.2020.
- Nellija Ločmele
Vilciens kavē
Vai 2025. gadā tiešām izdosies pabeigt dzelzceļa Rail Baltica izbūvi, ja līdz šim nekas nav izdarīts laikā, bet izmaksas tikai kāpj? Beidzot ir pienācis laiks «realitātes sajūtai», secina Valsts kontrole (VK), kas ceturtdien publiskotajā revīzijas ziņojumā norāda uz trūkumiem Satiksmes ministrijas un projekta īstenotāja Eiropas Dzelzceļa līnijas līdzšinējā darbā.

