biodegviela
- Viedoklis
- 08.03.2024.
Emisijas jāmazina, radot ieguvumu tautsaimniecībai
Atļaušos apgalvot, ka Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) pētnieki raduši savu lomu emisiju samazināšanas un tātad arī tautsaimniecības pārvērtībās. Man un citiem RTU docentiem ir vēlme redzēt, ka mūsu darba, proti, pētījumu rezultāti tiek ieviesti praksē Latvijas uzņēmumos.

- Viedoklis
- 19.01.2024.
Kurš un cik maksās par transporta emisiju samazināšanu?
ES jaunu mērķu ieviešanā izmanto gan pātagas, gan burkāna principu, proti, dod naudu investīcijām, taču soda par mērķu nesasniegšanu. Pie ES fondu naudām esam pieraduši, bet būs jāpierod arī pie tā, ka, iespējams, maksāsim soda naudas par pietiekami lielā apjomā nesamazinātiem izmešiem. Tomēr ES regulējums attiecībā uz emisijām ir sarežģīts un jāizvairās no pārpratumiem un pārmetumiem nevietā.

- Viedoklis
- 15.12.2023.
Kas maksās un kas iegūs no transporta dekarbonizācijas?
Ar neapbruņotu aci redzams, ka transporta dekarbonizācija Latvijā ir dziļā krīzē. Eiropas Savienība (ES) ir apstiprinājusi grozījumus direktīvā par atjaunojamo energoresursu izmantošanas veicināšanu. Līdz 2030. gadam atjaunojamo energoresursu īpatsvaru transporta jomā jāpalielina līdz 29%. Latvijā savukārt pēdējo divu gadu laikā atjaunojamo energoresursu patēriņš transportā ir sarucis no aptuveni 7% līdz 2%. Tātad ir dinamika, bet pretējā virzienā.

- Viedoklis
- 30.03.2023.
Transporta emisijas - dārgs apdraudējums klimatneitralitātei
Novembra beigās acīgi analītiķi pamanīja Igaunijas premjerministres teikto, ka Igaunijai būšot jātērē 225 miljonus eiro, lai pirktu emisiju samazināšanas kvotas. Igaunija pašlaik neesot gatava sasniegt 2030. gada emisiju samazināšanas mērķus, tai skaitā īpaši transportā.

- Viedoklis
- 06.12.2022.
Klimata un zaļie mērķi Latvijā – uzņēmuma "Bioventa" pieredze
Lasot topošās valdības deklarācijas projektu, ar neapbruņotu aci var redzēt, ka klimata un zaļo mērķu izpilde būs prioritāte. No tā savi secinājumi jāizdara katram uzņēmumam.

- Viedoklis
- 29.03.2022.
Degviela un biodegviela – kā izmērīt kvadratūru aplim?
Jautājumu par degvielas cenu kāpuma mazināšanu šobrīd risina ne tikai Latvija, bet visas Eiropas Savienības valstis. Centrālie uzdevumi ir samazināt cenas, atkarību no Krievijas, kā arī nodrošināt pārtikas krājumus ziemai. Visās valstīs izskanējuši dažādi priekšlikumi, kā šos mērķus sasniegt reāli, lai reizē ar ūdeni neizlietu arī pašu bērnu. Eiropas valstu piedāvātajiem priekšlikumiem šā mērķa sasniegšanai ir gan savi plusi, gan ar mīnusi, tāpēc šeit vietā būtu jautājums - vai iespējams aprēķināt kvadratūru aplim?


- Personība
- 26.09.2012.
Ir patents!

- Komentārs
- 15.08.2012.
- Pauls Raudseps
Graudi ripo

- Tēma
- 28.03.2012.
Sālīta biodegviela



- Radars
- 15.11.2013.
Laiks izlemt – pārtika cilvēkiem vai automašīnām
Atklāta vēstule visiem Eiropas Savienības premjerministriem

- Personība
- 26.09.2012.
Ir patents!
Olga Stepanova (25)

- Komentārs
- 15.08.2012.
- Pauls Raudseps
Graudi ripo
Latvijā šogad varētu būt vēsturē lielākā graudu raža

- Tēma
- 28.03.2012.
Sālīta biodegviela
Biodegvielas ražotāji sākuši niknu cīņu par valsts subsīdiju miljoniem, kurus jaunais ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts sauc par naudas dedzināšanu un vēlas ietaupīt. Aizvadītajos gados nodokļu maksātāji «zaļajā» degvielā jau ieguldījuši 67 miljonus latu, taču tirgus apstākļos šī nozare nespēj izdzīvot

- Radars
- 18.05.2011.
Ventspilī apgāzusies autocisterna ar biodegvielu
Noplūdes vieta norobežota ar degvielu uzsūcošām bonām; vides piesārņojuma draudu nav

- Radars
- 17.12.2010.
Puse biodegvielas subsīdiju – Lembergu uzņēmumam
Valdība slēpti nolemj segt visu parādu uzreiz, nevis pakāpeniski līdz 2014.gadam
