augstskolas

- Analīze
- 04.09.2025.
- Baiba Litvina
Cik reāla ir nelegālās imigrācijas problēma Rīgā? Vai tas ir tikai Ratnieks?

- Viedoklis
- 06.06.2025.
Vai Rīgā būs modernas dienesta viesnīcas?




- Vēsture
- 09.10.2025.
- Luīze Lote Āboltiņa
Pirmās sievietes Latvijas inteliģencē
Vairāk nekā gadsimtu pēc Latvijas Universitātes dibināšanas pētniece Zane Rozīte atklāj, kā pirmās LU studentes kļuva par neatņemamu inteliģences sastāvdaļu — un kā sabiedrība to reizē sveica un noraidīja

- Analīze
- 04.09.2025.
- Baiba Litvina
Cik reāla ir nelegālās imigrācijas problēma Rīgā? Vai tas ir tikai Ratnieks?
Cik pamatoti ir Rīgas vicemēra Edvarda Ratnieka (NA) solītie reidi pret imigrantiem galvaspilsētā

- Viedoklis
- 06.06.2025.
Vai Rīgā būs modernas dienesta viesnīcas?
Rīga kļūst par Baltijas izglītības un inovāciju centru, kurā koncentrējas augstākās izglītības, pētniecības un uzņēmējdarbības potenciāls.

- Viedoklis
- 05.06.2025.
Kurš ir atbildīgs par augstskolu absolventu konkurētspēju?
Diskutējot par izglītības kvalitāti Latvijā, bieži tiek uzsvērts, ka tai jāatbilst darba tirgus prasībām un darba devēju gaidām. Tāpēc rodas jautājums – kādas pašlaik ir darba tirgū pieprasītākās prasmes, kādas tās būs pēc pieciem gadiem?

- Viedoklis
- 30.05.2025.
No skolas sola līdz tiesai – studentiem noderīgas Senāta atziņas
Vai augstskolas diplomam obligāti jābūt papīra formā? Kādos gadījumos tiesā var apstrīdēt pārbaudes darba vērtējumu? Vai savstarpējā komunikācija starp pasniedzējiem un studentiem ir lieta, kuru jāvērtē tiesai? Šie ir daži no jautājumiem, kas nonākuši līdz Senāta Administratīvo lietu departamentam.

- Tēma
- 29.05.2025.
- Ieva Jakone
Kādi ir Rīgā nākamajos četros gados veicamie svarīgāki darbi?
Kādas ir koalīciju iespējas Rīgā un kādi — svarīgākie darbi nākamajiem četriem gadiem

- Komentārs
- 29.05.2025.
- Pauls Raudseps
Amerikas stulbināšana




- Viedoklis
- 25.11.2024.
Vai Latvijai nepieciešami ārzemju studenti?

- Viedoklis
- 22.04.2024.
Augstskolu konkurētspēja mākslīgā intelekta laikmetā – pastāvēs, kas pārvērtīsies

- Komentārs
- 29.05.2025.
- Pauls Raudseps
Amerikas stulbināšana
IZM un universitātēm jādomā, kā uzrunāt pētniekus, kuri vairs negribēs būt ASV

- Viedoklis
- 26.05.2025.
Izglītība – iespēja Latvijas fintech izrāvienam. Vai pratīsim to izmantot?
Finanšu tehnoloģijas jeb fintech strauji ienāk mūsu ikdienā – mūsu dzīve vairs nav iedomājama, piemēram, bez pirkumu, darījumu un maksājumu kārtošanas ar pāris klikšķu palīdzību.

- Viedoklis
- 02.04.2025.
Kāpēc mārketinga programmas augstskolās piedzīvo jaunu uzrāvienu?
Pērnā gada vasarā darbību sāka darba grupa, kurā apvienojās augstskolu pārstāvji, mārketinga nozare un studenti. Tās mērķis – analizēt esošo augstākās izglītības programmu saturu no šodienas un nākotnes perspektīvas, lai izveidotu jauno Latvijas mārketinga izglītības standartu.

- Viedoklis
- 17.01.2025.
Kopēja sadarbība – ceļš uz universitāšu un industrijas straujāku attīstību
Vajadzīgi viens otram – pašu izaugsmei un tautsaimniecības attīstībai. Tā īsumā var teikt par augstskolu un industrijas sadarbību, kas augstskolām dod iespēju veikt pētījumus jaunos, industrijai svarīgos, tematos, savukārt uzņēmumiem – gūt jaunas zināšanas, kas palīdz kāpināt to produktivitāti un īstenot atbalstu tautsaimniecības izaugsmei. Līdz šim gan nebija apzināts, kāda realitātē ir universitāšu un industrijas sadarbība. Pirmoreiz Latvijā to ir pētījusi Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) sadarbībā ar Latvijas Darba devēju konfederāciju (LDDK), un pētījuma “Zināšanu pārneses barometrs” rezultāti tika prezentēti 15. janvārī RTU Zinātnes un inovāciju centrā.

- Viedoklis
- 25.11.2024.
Vai Latvijai nepieciešami ārzemju studenti?
Latvijas universitātes, tāpat kā augstākās izglītības iestādes visā pasaulē, aktīvi strādā, lai piesaistītu ārvalstu studentus. Kādi ir galvenie iemesli, kāpēc augstskolas ir ieinteresētas ārvalstu studentu piesaistē, un kādus ieguvumus tas sniedz Latvijai?

- Viedoklis
- 22.04.2024.
Augstskolu konkurētspēja mākslīgā intelekta laikmetā – pastāvēs, kas pārvērtīsies
Mākslīgais intelekts, tehnoloģiju attīstība kopumā, kā arī ģeopolitiskā situācija, klimata pārmaiņas un ekonomiskie satricinājumi visā pasaulē radījuši būtiskas pārmaiņas arī augstākajā izglītībā. Izglītība kļūst ne tikai digitalizētāka, bet arī starptautiskāka, turklāt pieaug ne tikai studējošo, bet visas sabiedrības kopējās ekspektācijas, sagaidot, ka augstskolas pildīs aizvien būtiskākas funkcijas. Lai saglabātu konkurētspēju, augstskolām jābūt elastīgām un jāspēj ātri pielāgoties pārmaiņām.
