Luhse netic, ka "airBaltic" nes zaudējumus • IR.lv

Luhse netic, ka “airBaltic” nes zaudējumus

32
Arnis Luhse. Foto: Romāns Kokšarovs, F64

Vilcināšanās ar lēmuma pieņemšanu “airBaltic” problēmu risināšanai ir nevietā

Starptautiskās lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse netic, ka Latvijas nacionālā aviokompānija “airBaltic” ir zaudējumus nesoša, raksta BNS.

To viņš atzinis pirmdien publicētā intervijā laikrakstam “Neatkarīgā”. “”airBaltic” ienes ļoti daudz Latvijas ekonomikā. Atvedot uz Latviju apmēram miljonu cilvēku un vēl divus miljonus tranzītā, “airBaltic” veido tādu kā skudru pūzni, savilkšanu, kas rada vēlmi lidot arī citām kompānijām, tās grib pārķert sev kādu pasažieri, kā rezultātā vēl divus miljonus ved arī citas kompānijas. Meklējot tirgu, aviokompānijas lidostā paskatās elementārās lietas, ja viss normāli, dodas uz tūrisma aģentūrām, Rīgas tūrisma biroju un prasa: jūs varat man 100 cilvēku katru nedēļu nodrošināt lidmašīnā? Varat izmitināt 100 cilvēku? Tikai kādi 10%, varbūt nedaudz vairāk, ir tie, kas brauc darba darīšanās, pārējie ir tūristi, atpūtnieki, ārzemēs dzīvojošie tautieši. Ar to, ka “airBaltic” atved trīs miljonus pasažieru, ieguldījums ekonomikā nebeidzas. Lidosta ir tikai vārti, pa kuriem ienāk valstī un aiziet. Lidostai “airBaltic” finansiāli nav tāds milzīgs ieguvums kā valstij, no kompānijas mēs ieņemam apmēram 10 miljonu gadā – tas nav nekas liels,” stāstīja Luhse.

Viņš norādīja, ka vilcināšanās ar lēmuma pieņemšanu “airBaltic” problēmu risināšanai ir nevietā, taču valdībai ir jābūt pārliecinātai par savu ieguldījumu drošību. “Jābūt drošiem, bet vilcināšanās gan ir nevietā, lēmumam vajadzēja būt jau pirms četriem mēnešiem. Pirms vēlēšanām baidījās kaut ko nepopulāru pieņemt. No valsts puses jebkurš lēmums ir labāks nekā nekāds. Pārdot? Pieliekam nosacījumus, piemēram, par to, ka 25 gadus Rīga būs bāzes lidosta! Valstij pārpirkt? Bet tad skaidri,” teica Luhse.

“”airBaltic” lidmašīnas lielākoties ir pilnas, ap 90% lidmašīnu noslodze ir virs 70%. Lidostā Rīga 66% lidojumu veic tieši “airBaltic”. Maršruti ir rentabli, cilvēki ir. Neticu, ka kompānija ir zaudējumus nesoša,” teica lidostas vadītājs.

Valdība vērtē trīs iespējamos scenārijus tālākai rīcībai ar “airBaltic”, tostarp primārais ir kompānijas pamatkapitāla palielināšana proporcionāli ar otru akcionāru -” Baltijas aviācijas sistēmas” (BAS). Pārējie scenāriji ir valsts akciju pārdošana, kā arī jaunas lidsabiedrības izveide. Konkrētu lēmumu valsts un BAS nespēj pieņemt jau mēnešiem ilgi.

“airBaltic” zaudējumi no 2008.gada 1.janvāra līdz šā gada 30.jūnijam veidoja vairāk nekā 95 miljonus latu.

Kompānija “airBaltic” veic tiešos lidojumus no trim Baltijas valstu galvaspilsētām – Rīgas, Viļņas un Tallinas, kā arī nodrošina aviosatiksmi vairākos iekšzemes maršrutos Somijā.

“airBaltic” dibināts 1995.gadā, tā lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un BAS ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS. BAS 50% kapitāldaļu pieder ” airBaltic” prezidentam un izpilddirektoram Bertoltam Flikam, bet vēl 50% – Bahamu salās reģistrētai kompānijai “Taurus Asset Management Fund Limited”.

 

Komentāri (32)

garausiitis 26.09.2011. 09.21

Ir jautājums,kapēc prokuratūra nav praktiski nekā reaģējusi uz ar AB saistītiem iesniegumiem? Pirmkārt jau Šlesera vienpersoniski sagatavotais līgums, kas netika pat saskaņots TM un kura sekas mēs patreiz baudām.
Bez tam ko darīt ar Flika biznesa plānu ,ko pagajušogad viņš prezetēja , lai saņemtu 15 mio un kurā bija sazīmēta AB peļņa tuvu 10 mio. pagajušogad un 10 mio šogad? Tā vietā totāls zāģis… Un vēl PWH kā auditora atbildība par iepriekšējo gadu situācijas atspoguļošanu, ja apstiprinās mīnus 95 mio, arī jautājums – kompensācijas, atbildība par grāmatvedības dokumentu sagrozīšanu? Domāju prokuratūrai būs ko padomāt.

+10
0
Atbildēt

4

    dzintarz > garausiitis 26.09.2011. 10.20

    Kas ir “ļukse”?
    Manā reputācijas datubāzē šāda tipāža nav.
    Savukārt manā datubāzē ir “dzintars” ar atzīmi (tegu) “pietiekoši uzticams partneris”.
    Kādreiz tur arī bija Pliks, bet kopš izlēmis padoties ļešcinska (sievas uzvārdā šļesara) un citu līdzīgo politiskās ietekmes apsolījumiem, pievienoju atzīmi “mēreni alkatīga, bet bailīga šestjorka”.
    Īpaši grūti man būs vērtēt savu cien. skolasbiedru Valdi, kurš nupat nozīmēts par ritma uzturētāju.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    dzintarz > garausiitis 26.09.2011. 20.57

    klusais Ir jautājums,kapēc prokuratūra nav praktiski nekā reaģējusi uz ar AB saistītiem iesniegumiem?
    =============
    Atbilde – pietrūkst kompetences. Neskatoties uz lokāli pieklājīgu atalgojumu.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 26.09.2011. 21.03

    Varbūt vienkārši vēlmes ?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    dro > garausiitis 26.09.2011. 09.57

    klusais.
    :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

putekliic 26.09.2011. 09.14

Brīnos – kā tas ir, ka šajā afērā vēl nav ierosināts kaut viens kriminālprocess!? Ja tas tā ir kā saka Luhse, tad vienkārši nesaprotu kā kaut kas tād ir iespējams?! Kā bija iespējams saslēgt šādus līgumus, kad valsts tiek vienkārši apzagta?

+5
0
Atbildēt

5

    dzintarz > putekliic 26.09.2011. 10.52

    Arnis Luhse dzimis 1959. gadā. Latvijas Zaļās partijas Valdes priekšsēdētājs no 2007. gada. Līdz tam no 2004. gada bija Latvijas Zaļās partijas biroja vadītājs. Īpašnieks vairākiem Latvijas uzņēmumiem. Vienlaicīgi praktizē kā sertificēts psihologs – konsultants. Vairākus gadus pasniedzis praktisko psiholoģiju Latvijas policijas skolā topošajiem policistiem. Bijis Latvijas lidotāju un lidaparātu asociācijas prezidents un valdes priekšsēdētājs. Viņa vadībā Latvijas lidotāji iestājās starptautiskajā lidotāju asociācijā. (IAOPA) Strādājis aģentūras “Rīga 800” valdē. No 1997. līdz 2000. gadam bijis Rīgas domes Centra rajona vadītājs. Strādājis par Aizkraukles bankas padomes priekšsēdētāju un bijis arī Latvijas investīciju bankas padomes loceklis. ============= Jauns džekiņš, nepieredzējis.. Signāli, ka puzes deģenerāts (kamēr bāliņi un britu iestādes darbojas ar viņa deklarācijām un tiesvedībām) “piedējis” savas parazītu olas visos Satiksmes ministrijas departamentos, (sauszemes, gaisa, tranzītsakaru u.c.) t.sk. šķieles pamestajā sakaru departamentā, jau sen pienāk.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    oktanvis > putekliic 26.09.2011. 11.20

    pecisk
    Par b) – tas būtu jauks pašattīrīšanās rituāls, ko jaunais SM vadītājs varētu vadīt un prokuratūra izpildīt, lai uzlabotu ministrijas reitingu iedzīvotāju acīs.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    dzintarz > putekliic 26.09.2011. 10.27

    Kā bija iespējams saslēgt šādus līgumus, kad valsts tiek vienkārši apzagta? ================ Plašākā nozīmē – piebaltijas kara apgabala štāba attīstītāko virsnieku, GBēšņiku un komsomola līderu izkarotajā likumīgajā privātteritorijā ar vadāmiem džīnu un citu aksesuāru tirgoņiem, šādi līgumi ir normāla prakse.
    Turklāt valsts tak nav… Tā nav valsts, kurā “pilsoņi” nespēj pacelt dibenu, vai apspriežas ar tuvāko naidnieku par veiksmīgāko risinājumu.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    dzintarz > putekliic 26.09.2011. 11.52

    pecisk Ja esi kādreiz piedalījies šādā akcionāru līgumu slēgšanas procesā (iet runa par minētās SM nozarēm “agrīnās neatkarības” periodā), tad zināsi, cik neiespējami ir aizsargāt “tukšu ķešu”. Lai kā arī nebūtu – SAS pret mūsu “tukšo ķešu” izturējās ar zināmu pietāti un uzpasēja veiklā, bet izrādās – stingri kontrolējamā Treuhand un VNĪA menedžerīša darbības. Menedžerīts auga, auga radziņi. SAS partnerības laikā “aptukušie” partiju sabīdītie valžu un padomju “loceklīši” izlaidās līdz līmenim – paraksti papīrus ar gudru ģīmi, saņem un netraucē. Turpinājums sekos..

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    andrisskrastins > putekliic 26.09.2011. 10.26

    Tāpēc ka:
    a) ir akcionāru līgums, kas ļāva BAS rīkoties par AB kā par savu ķešu;
    b) acīmredzams milzīgs FAIL pārraudzībā no SM puses pēdējo divu ministru laikā. Vienalga vai tā ir nolaidība vai arī apzināta rīcība – jāseko kriminālprocesam kuram jāatbild uz jautājumu “kā tas bija iespējams?”

    +4
    0
    Atbildēt

    0

aivars_ozolins 26.09.2011. 08.49

Tie divi miljoni tranzīta pasažieru Rīgā atstāj vienīgi nelāgu smaku lidostas tualetēs. Kāda tur ietekme uz ekonomiku?

Un par vilcināšanos arī nevajag. Ja otra puse prasa kalnu naudas vienkārši tāpat un pretī nesola neko, tad nekādus skaidrus lēmumus nevar pieņemt. Ja nu vienīgi to, ka bez skaidrības un kontroles iespējām nebūs arī naudas, – bet to valdība pateica jau sen.

+5
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu