"Trasatlantic Holdings Company" apstiprina "airBaltic" akciju iegādi • IR.lv

“Trasatlantic Holdings Company” apstiprina “airBaltic” akciju iegādi

29
"airBaltic" lidmašīnas. Foto: Andrejs Terentjevs, F64

Štokenbergs: kas stāv aiz šīs noslēpumainās firmas, varētu noskaidrot kriminālprocesā 

“Trasatlantic Holdings Company” direktoru padome apliecina, ka par 9,622 miljoniem eiro (7 miljoniem latu) iegādājusies 59 110 Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” akcijas (tā saucamās SAS obligācijas), ziņo LETA.

Kompānijas paziņojumā teikts, ka darījums noticis ar mērķi nodrošināt lidsabiedrībai ārkārtas finanšu palīdzību, jo “airBaltic” esot nopietnas likviditātes problēmas.

Dokumenti par akcionāru sastāva maiņu pēc darījuma parakstīti 9.septembrī un iesniegti Uzņēmuma reģistrā.

Lidsabiedrības kritiskais finanšu stāvoklis esot sekas privātā akcionāra “Baltijas Aviācijas sistēmas” un valsts kā akcionāra attiecībām, ar kurām “Trasatlantic Holdings Company” neesot nekāda sakara, kā tas izrietot no 2010.gada 20.aprīļa līguma.

Šonedēļ portāls “Delfi.lv” ziņoja, ka par SAS obligācijām samaksājis Luksemburgā reģistrētais finanšu pakalpojumu uzņēmums “Trasatlantic Holdings Company”, kas saistīts ar Krievijas izcelsmes miljardiera Vladimira Antonova biznesu. Par to liecina portāla rīcībā esošā informācija.

Šim uzņēmumam pieder 45% Lietuvas “Snoras bankas” priviliģēto akciju bez balsstiesībām, liecina informācija bankas mājaslapā. Savukārt “Snoras bankas” vairākuma akcionārs ir Antonovs, kurš vienlaikus ir arī “airBaltic” lielākā kreditora “Latvijas Krājbankas” valdes loceklis.

Oficiālā Uzņēmumu reģistra informācija liecina, ka “Trasatlantic Holdings Company” amatpersonas ir Zorigto Nikolajevs, Sergejs Jarcevs un Jevgenijs Jakovlevs. Savukārt kāda Vladimira Antonova profils biznesa sociālajā tīklā “Linkedin” vēsta, ka šis Antonovs ir ne tikai dalībnieks “Snoras bankā” un “Latvijas Krājbankā”, bet kopš 2009.gada – arī valdes loceklis “Trasatlantic Holdings Company”.

Par 11% “airBaltic” akciju, kurām saskaņā ar akcionāru lēmumu jau gadu bija jābūt dzēstām, samaksājis Luksemburgā reģistrēts uzņēmums “Trasatlantic Holdings Company”, kurš 1.septembrī ieskaitījis lidsabiedrībai 9,66 miljonus eiro (6,72 miljonus latu) no sava konta “Latvijas Krājbankā”, portālu “Delfi” informēja tieslietu ministrs Aigars Štokenbergs (Vienotība).

Štokenbergs pieļāva – to, kas stāv aiz šīs noslēpumainās firmas, varētu noskaidrot kriminālprocesā, kas agri vai vēlu tiks ierosināts. Tad arī varēs skaidrot izcelsmi naudai, kas samaksāta par akcijām, jo, iespējams, Luksemburgas kompānija ir tikai starpnieks, kam naudu iedeva “airBaltic” tuvu stāvošas personas.

Aviokompānijas prezidents un vienīgais valdes loceklis Bertolts Fliks akciju pārdošanas līgumu parakstījis 1.septembrī. Štokenbergs gan norādīja, ka tas ir visai neticami, jo Fliks jau visai ilgu laiku atrodas ārpus valsts un vairās braukt uz Latviju.

Štokenbergs uzskata, ka darījuma mērķis bija panākt, lai valsts kļūtu par mazākuma akcionāru kompānijā. Darījuma “autori” gan būtu ieguvēji arī tādā gadījumā, ja valsts izlemtu atpirkt šīs akcijas, lai nezaudētu kontrolpaketi aviokompānijā. “Viņi dabūtu naudu, kas atkal pazustu nezin kur,” uzskata tieslietu ministrs.

Antonova preses sekretāre Natālija Oļesika biznesa portālam “Nozare.lv” atzina, ka “Trasatlantic Holdings Company” neesot ar “Konvers Group” juridiski saistīta organizācija, bet attiecības abu starpā esot draudzīgas.

 

Komentāri (29)

Una Grinberga 15.09.2011. 16.51

Tik pat varēja nosaukums būt “Fliks apstiprina “airBaltic” vairākuma akciju sagrābšanu” = tagad Flikam ir ne tikai de facto vairākums, bet arī de iure. Par šito gribētu aiz restēm redzēt ne tikai Fliku+AŠ^2, bet arī saujiņu SM ierēdņu, kas tajā visā figurē ar savu “nolaidību” (maigākajā gadījumā) vai “korumpētību” (visticamākajā).

P.S. Un šajā gadījumā laikam tomēr Kamparam būtu jāpateicas – citādāk sekotu tas pats, kas iepriekš – iegulda miljonus un tie tu-tū. Bilance tiktu smuki uzpūsta un airBaltic 2010.gadā strādātu ar 10 milj. peļņu.

+11
-1
Atbildēt

1

    anita_meistere > Una Grinberga 15.09.2011. 17.08

    rederisms? nopērkot par skaidru piķi akcijas? :D kungi, jus vai nu ļoti īsa atmiņa, vai arī neesat piedzīvojuši 90-gadu reiderismu.
    bet tas ka nopūdelēts uzņemums ..tas ir fakts.
    un ne tikai nemaklulīgas pārvaldīšanas un korupcijas dēļ.

    ir vairāk kā sakidrs, ka šada aktīvā biznesa gadījuma, vals’ti visu laiku jatur roka uz pulsa..un piķis augoša uzņemuma ir japuempē iekšā, nevis ārā.
    bet naudiņās nav…turklā parvaldnieks ir skopulis ar jumtu. rezultāts tāds kā ir.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

Jānis Pizičs 15.09.2011. 17.05

Ja kaut kur notiek kāda šmugulēšanās, fiktīvi darījumi un lielu naudas summu aizplūšana nezināmā virzienā, tad vienmēr tuvumā ir kāds tieši vai netieši iesaistīts odiozs personāžs. Kurš? Šlesers, kurš gan cits!?

Likumsakarība vai sagadīšanās?

+6
0
Atbildēt

2

    Laumiņa > Jānis Pizičs 15.09.2011. 17.50

    Kur jūs to Šleseru piniet klāt, vai tiešām nesaprotiet, ka aiz Flika daļām uzņēmumā sēž pavisam cits personāžs, tā bezkaunīgā shēma ir raksturīga citam…

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Jānis Pizičs 15.09.2011. 18.20

    @paps
    Tad kādēļ Šlesers un Šķēle aktīvi nodarbojas ar airBaltic pārdošanu?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Sana 15.09.2011. 17.23

Parsteidz, ka A.Stokenbergs brinas par to, ka Fliks ligumu parakstijis, nebudams Latvija. Ligumus var parakstit ari citas vietas… Vai tad ne ‘Ir’ bija lasams par Flika (un Skeles) tiksanos kura tur (Ukraina?) lidostas biznesa lounge…

+5
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu