Ko līderiem būtu jāiemācās no Trampa?

  • Olga Kazaka
  • 24.01.2025.

Donalds Tramps savās priekšvēlēšanu kampaņās demonstrē pārsteidzoši inovatīvu pieeju. 2016. gadā viņš izmantoja mērķtiecīgu vēstījumu virzību sociālajos tīklos. Savukārt 2024. gadā par panākumu atslēgu kļuva cita komunikācijas stratēģija, kas var sniegt vērtīgas atziņas mūsdienu līderiem.

Savā priekšvēlēšanu kampaņā Tramps piedalījās vairākos populāros podkāstos un YouTube raidījumos, kuriem ir plaša skatītāju auditorija. Svarīgi: viņš bija gatavs runāt par jebkuriem jautājumiem un stundām ilgi (viena no intervijām ilga 3 stundas). Rezultātā tika radītas aptuveni 40 stundas satura, kas kopumā sasniedza 124 miljonus skatījumu. Šī stratēģija, kur Tramps iesaistījās garās un atklātās sarunās ar populāriem jutūberiem, ļāva viņam efektīvi nodot savus vēstījumus plašai auditorijai.

Salīdzinājumam – Kamalas Harisas līdzdalība šāda veida saturā radīja tikai aptuveni 7 stundas ierakstu un dažus miljonus skatījumu. Turklāt jautājumi tika stingri saskaņoti, un sarunu formāts bija ievērojami īsāks un formālāks.

Šī stratēģija ļāva Trampam izveidot alternatīvu mediju telpu, apejot tradicionālos medijus, un efektīvi sazināties ar mērķauditoriju, izmantojot jaunus mediju formātus.

Mūsdienās, īso video laikmetā, mākslīgā intelekta un dezinformācijas apstākļos, rodas pieprasījums pēc garāka satura no ekspertiem un līderiem, lai labāk iepazītu viņu personību, saprastu viņu nostāju un balstītu savu izvēli uz šiem faktiem.

Sabiedrība vēlas redzēt dzīvus un autentiskus cilvēkus uzņēmumu, valsts, nevalstiskā sektora un politisko organizāciju līderos. Esmu pārliecināta, ka 2025. gadā vadošie lielāko organizāciju līderi sekos šim piemēram, un mēs arvien biežāk redzēsim viņus stilīgu podkāstu vadītāju raidījumos, lai iepazītu viņu filozofiju un cilvēcisko pusi.

Šis piemērs arī spilgti atspoguļo to, cik svarīga ir komunikācija līdera darbībā. Protams, jums ir komunikācijas departaments. Iespējams, ir sadarbība arī ar komunikācijas aģentūru. Tie nekur nepazudīs – uzdevumu apjoms, kas viņiem jārisina, tikai pieaugs. Taču aizvien svarīgāks kļūst 30/70 princips, ko ievēro spēcīgākie līderi: neatkarīgi no darbības jomas, vadītājam 30% sava laika jāveltī komunikācijai – gan ar iekšējām, gan ārējām auditorijām.

Jo pārkomunicēt nav iespējams: pētījumi rāda, ka pārāk pasīvu komunikāciju līderiem pārmet 10 reizes biežāk nekā pārāk aktīvu komunikāciju. Šis ir izcilu komunikatoru un līderu laikmets. Tie, kas to sapratīs un ieviesīs 30/70 principu savā darbībā, būs uzvarētāji, un ne tikai vēlēšanās.

 

Autore ir komunikācijas aģentūras Olsen+Partners partnere, lektore, Pirmās PR grāmatas autore

Reklāma

Līdzīgi raksti

Viedoklis Ausma Rozentāle

Valoda, vide un motivācija – kas senioriem palīdz apgūt digitālās prasmes?

Digitālās prasmes ir kļuvušas par ikdienišķu nepieciešamību. Kā saņemam valsts pakalpojumus, kā pierakstāmies pie ārsta vai saņemam medikamentus, kā veicam bankas maksājumus vai pat komunicējam ar tuviniekiem, - tas viss arvien vairāk notiek tiešsaistē. Tomēr OECD dati liecina, ka vairāk nekā puse senioru valstīs ar labu interneta pieejamību joprojām jūtas nedroši digitālajā vidē vai izmanto internetu tikai minimālām vajadzībām.

Viedoklis Pēteris Strautiņš

Kļūst labāk –– par IKP izmaiņām šā gada 3. ceturksnī

Kļūst labāk – tā divos vārdos var raksturot šodien publicētos IKP datus. Ekonomikas pieaugums gada griezumā ir sasniedzis 2,5%. Tas nav izcili, taču ārpus pandēmijas svārstību perioda, kad dažkārt iespaidīgu kāpumu radīja saimnieciskās darbības administratīva ierobežošana gadu iepriekš, šis ir labākais rādītājs kopš 2018. gada beigām.

Viedoklis Olavs Rāciņš

Inovāciju temps valsts pārvaldē - kā paātrināt modernizāciju?

Par inovācijām valsts pārvaldē pēdējā laikā tiek diskutēts ļoti plaši, paužot gan ļoti optimistiskus, gan piesardzīgus viedokļus, bet kopumā Latvijā šobrīd tiek īstenota mērķtiecīga valsts pārvaldes modernizācija, ieviešot digitālus rīkus, mākslīgā intelekta (MI) risinājumus un jaunas sadarbības platformas.

Viedoklis Māris Graudiņš

Kāpēc Latvijas sabiedriskā doma atbalsta Eiropas armiju?

Kaut mūsu plašsaziņas līdzekļiem un pat aizsardzības ministriem tas acīmredzot ir palicis nepamanīts, Latvijas pilsoņi jau sen ir izteikuši nozīmīgu atbalstu spēcīgiem starptautiskajiem Eiropas Savienības bruņotajiem spēkiem, t.s. "Eiropas armijai".

Jaunākajā žurnālā