Mikromobilitātes attīstība Rīgā ir atkarīga no sadarbības ar nozari

  • Ronalds Ābols
  • 03.07.2024
Foto - Zane Bitere, LETA

Foto - Zane Bitere, LETA.

Kopš šā gada 1.maija Rīgā ir stājušies spēkā jauni koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas noteikumi, kas paredz speciālas zonas mikromobilitātes rīku novietošanai. Pēc ilgstošām sarunām ar Rīgas domi mikromobilitātes operatori ir izcīnījuši 60 skrejriteņu novietošanas zonas uz kvadrātkilometru, kamēr Tallina saviem iedzīvotājiem piedāvā 100 novietošanas zonas uz 1 km2, bet Viļņa – pat 150 novietošanas zonas. Vai ar jaunajiem noteikumiem pielāgojamies iedzīvotāju un pilsētas viesu vēlmei ērti izmantot mikromobilitātes rīkus?

Bolt skrejriteņu nomas pakalpojumu Latvijā sāka piedāvāt 2019. gadā. Piecu gadu laikā Bolt skrejriteņu tīkls ir būtiski paplašinājies un mūsu pakalpojums ir pieejams jau 19 Latvijas pilsētās, savukārt lietotāju skaits ir mērāms vairākos simtos tūkstošu. Tāpat aizvadīto gadu laikā esam novērojuši pozitīvu sabiedrības uztveres maiņu – ja kādreiz elektriskie skrejriteņi bija svešs mikromobilitātes rīks, kas vairāk saistījās ar izklaidi, tagad tie ir kļuvuši par ērtu un izdevīgu ikdienas pārvietošanās veidu, kas tiek izmantoti gan kā primārais transportlīdzeklis, gan kombinācijā ar sabiedrisko transportu. Elektriskie skrejriteņi palīdz pārorientēties uz pilsētām, kas ir paredzētas cilvēkiem, nevis privātajām automašīnām. Un kam gan vislabāk jautāt par skrejriteņu priekšrocībām, ja ne rīdziniekiem, kas ir visaktīvākā Bolt skrejriteņu lietotāju bāze un ik dienu veic vairākus tūkstošus braucienu, lai pārvarētu īsākas un tālākas distances.

Jaunākajā žurnālā