Mācāmies sastrādāties • IR.lv

Mācāmies sastrādāties

Ilustrācija — Freepik
Agra Lieģe-Doležko


Konsultē Draugiem Group uzņēmuma Printful globālā personāla direktore Pārsla Baško

Mākslīgā intelekta celmlaužu vidē jau par aksiomu kļuvis uzskats, ka darbinieku nomainīs nevis «mašīna», bet gan cilvēks, kurš spēj sastrādāties ar «mašīnu». Kā no tā nenobīties?

Mākslīgais intelekts ir dzinējspēks, kas ļauj uzņēmumiem izmantot aizvien progresīvākas tehnoloģijas, pārdefinēt līdzšinējās stratēģijas un mijiedarbību ar klientiem. Izmantojot mašīnmācīšanos, dabiskās valodas apstrādi un datorredzes tehnoloģijas, mākslīgais intelekts nodrošina rīkus, kas nepieciešami, lai uzņēmumi varētu saglabāt konkurētspēju pastāvīgi mainīgajā digitālajā vidē.

Tāpat «sintētiskais prāts» darbojas kā svira efektivitātes un produktivitātes uzlabošanai, automatizējot uzdevumus, kam raksturīga atkārtošanās, tādējādi ļaujot cilvēkiem koncentrēties uz sarežģītākiem un radošākiem sava darba aspektiem.

Tomēr, lai baudītu šos labumus, mums ar «mašīnām» jāspēj sastrādāties. Vai esam tam gatavi? Vai mijiedarbība ar mākslīgo intelektu ir īpaši jāapgūst, un ar kādām problēmām darbinieki saskaras, darba ikdienā ieviešot dažādus mākslīgā intelekta risinājumus? 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu