Lāča badināšana • IR.lv

Lāča badināšana

Pauls Raudseps

Sankciju politika pinas pretrunās, skaļi paziņojumi aizstāj analīzi un rīcību

Sankcijas ir topā.

Zemnieku traktori ierūcās pret «asiņaino graudu» importu un tranzītu. Pēc igauņu laikraksta Postimees atklājumiem par mangāna rūdas vešanu uz Krieviju caur Igauniju un Latviju notika zibakcija Rīgas ostā  pret militārai industrijai nepieciešamo izrakteņu transportu. LTV raidījumā Šodienas jautājums finanšu ministrs Ašeradens (JV) piekrita, ka «ir viennozīmīgi skaidrs, ka tas ir jāpārtrauc, un meklēsim ātrāko iespēju», kā to izdarīt.

Pagājušajā ceturtdienā Saeima vienbalsīgi nodeva komisijai opozīcijā esošā Apvienotā saraksta iniciatīvu «uzdot Ministru kabinetam steidzami īstenot tādus pasākumus, kas paredz pilnīgu atteikšanos no jebkādas ekonomiskās sadarbības ar agresorvalstīm — Krieviju un Baltkrieviju». Viens no pirmajiem darbiem būtu pārtraukt valsts kapitālsabiedrību, tātad Latvijas dzelzceļa un ostu dalību jebkādu preču un pakalpojumu transportēšanā.

Morālais uzstādījums ir skaidrs, taču ir cilvēki, kuri pret to iebilst, tai skaitā no paša AS. Šā politiskā veidojuma valdes loceklis, ilggadējais Liepājas mērs un pilsētas speciālās ekonomiskās zonas priekšsēdētāja vietnieks Uldis Sesks par dzelzceļa pārvadājumu pārtraukšanu ar Baltkrieviju portālam Nra.lv sacīja: «Tā ir Latvijas tranzīta biznesa eksistenciāla problēma, ja šis koridors ir aizvērts.» Tiesa, to viņš teica pērn, kad AS vēl bija valdībā un tai būtu jāuzņemas arī politiska atbildība par sankciju paplašināšanu. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu