Mazpilsētas milži • IR.lv

Mazpilsētas milži

Stefānija Neiberga, SIA Saltums Kandavā līdzīpašniece un vadītāja. Foto — Ieva Salmane
Mārtiņš Galenieks, speciāli Ir

Radīts pirms 30 gadiem ar dāvinātu saldējuma aparātu, uzņēmums Saltums Kandavā lēnām, bet pārliecinoši audzis, ar kafejnīcām un skolu ēdināšanu izplešoties pa visu Kurzemi un ne tikai

Ierodoties Kandavā svelmainā augusta dienā, kafejnīca Nāriņa būtu īstā vieta, kurp doties, pat ja mūs šurp nebūtu saukušas darba darīšanas. Tā atrodas sena dzirnavu dīķa, Teteriņu ezera krastā. Daļa ūdenstilpes padomju laikā norobežota ar ceļa uzbērumu, un vienā tās galā izveidots āra peldbaseins ar milzīgu betona tramplīnu, kas esot lielākā šāda struktūra Latvijā. Tā viducī divas skulptūras, kas savulaik kalpojušas par strūklakām — Neptūns un nāriņa. Tam visam apkārt apaudzis mūsdienīgs atpūtas komplekss ar laipām un virvju taku, bet krastā iesēdusi neliela eleganta kafejnīca, kuras saimnieci Stefāniju Neibergu esam ieradušies te satikt.

Neibergu ģimene savu biznesu sāka 90. gadu sākumā, un 30 gadu laikā tas izaudzis par tādu kā nelielu sabiedriskās ēdināšanas impēriju Kurzemē un ārpus tās robežām. Šobrīd uzņēmums Saltums Kandavā saimnieko arī atpūtas kompleksa Dzintarkrasts restorānā Žocenē, netālu no Rojas, Ventspils koncertzāles kafejnīcā un pusdienu restorānā Oto Jelgavā. Tam pieder divi veikali Kandavā, un tas ir atbildīgs par bērnu ēdināšanu daudzās Kurzemes un Zemgales skolās un bērnudārzos. Pavisam drīz uzņēmums atvērs arī savu pirmo viesnīcu Kandavā, viesu namā Pils, ko tas pārņēmis savā īpašumā.

«Jā, šogad paiet tieši 30 gadi, kopš dibinājām uzņēmumu. Cilvēki, kas te atnāk, saka — šī ir vieta, kur laiks apstājas,» Stefānija pasmaida, skatienam aizklīstot pār atpūtnieku galvām, kas laiski plunčājas saules apspīdētajā ezeriņā, kad esam apmetušies uz sarunu terasē. 

«Ir darbinieki, kas strādā pie mums visus šos 30 gadus, un viņus nomaina viņu bērni. Mums ir laba komanda, tāpēc arī tik daudz ir iespējams. Var jau uzbūvēt daudz ko un salikt visur zeltu, bet vajag, lai būtu labs produkts un serviss, jo bez tā cilvēki nenāks.»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu