Aiz letes stājas mākslīgais intelekts • IR.lv

Aiz letes stājas mākslīgais intelekts

Zīmējums — Freepik
Jānis Vēvers

E-komercijas platformas naski ievieš dažādus mākslīgā intelekta rīkus, kas niansēti «izošņā» pircēja uzvedību un atrod pareizos līdzekļus klienta pārliecināšanai

Mākslīgā intelekta (MI) risinājumi neuzkrītoši, bet neatlaidīgi turpina iespiesties aizvien jaunās dzīves un uzņēmējdarbības sfērās. Daudzi algoritmi tiek integrēti platformās un programmās bez lieka trokšņa, tāpēc liela daļa lietotāju pat nenojauš, ka viņu labā strādā arī «sintētiskas smadzenes». Taču tās ir un uzņemas aizvien jaunus pienākumus.

Pārdošanas lomu biznesā ir grūti pārvērtēt. Tas ir viens no uzņēmējdarbības stūrakmeņiem, bez kuriem kompānija nevarētu pastāvēt. Tāpēc ir tikai loģiski, ka produktu un pakalpojumu tirgošanai aktīvi pievēršas arī mākslīgā intelekta algoritmu izstrādātāji. 

Globālā vadības konsultāciju firma McKinsey & Company nupat publiskojusi ziņojumu, kurā uzsver, ka mākslīgais intelekts un mašīnmācīšanās tehnoloģijas jau īsteno revolūciju mārketinga un pārdošanas jomā. Tas izteikti esot jūtams trīs sfērās — lietotāju pieredzē, pārdošanas apjomu palielināšanā un darba produktivitātē. 

Lietotāju pieredzes uzlabošanai tiek izmantoti risinājumi, kas automātiski personalizē saturu katram klientam, ņemot vērā viņa pirkumu vēsturi, uzvedību, intereses un pat rakstura iezīmes. Izaugsmes veicināšanai darbinieki tiek apgādāti ar izsmeļošām analīzēm par patērētāju vēlmēm, savukārt produktivitāte aug no tā vien, ka daļā rutīnas darbu cilvēka iesaiste vairs nav nepieciešama.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu