
«Nākotne var būt dažāda — vari palīdzēt veidot rīkus citiem vai, ja tev ir laba ideja, izveidot savu uzņēmumu vienā dienā. Es nezinu, kas būs pēc 10 gadiem, — varbūt strādāšu ar MI, bet varbūt būs kaut kas pavisam jauns,» saka Adrians Slics. Foto — Ieva Salmane
To saista ar mašīnmācīšanos, un tā ir iespēja pēc datiem veikt spriedumus, saka RTU Inženierzinātņu vidusskolas 12. klases skolnieks Adrians Slics, kad lūdzu paskaidrot, kas ir mākslīgais intelekts (MI), tā, lai saprot ikviens. Tehnoloģijas sasniegums, kas spētu turēt līdzi cilvēka prātam, ir AGI (artificial general intelligence) jeb mākslīgais vispārējais intelekts. «Varētu paiet vēl vairākas desmitgades, līdz taps rīki, kas varēs atrisināt problēmas un paveikt to, ko var cilvēks. Piemēram, atcerēties vai iemācīties kaut ko jaunu.»
Tehnoloģijas Adrianu aizrāvušas kopš bērnības, bet MI viņš sācis atkost pēdējo mēnešu laikā. Februārī attālināti notika Liepājas tehnoloģiju klastera rīkotā mākslīgā intelekta olimpiāde, kas pulcēja vairāk nekā 40 jauniešu. Trīs dienās trīs disciplīnās — matemātikā, informātikā un dziļajā mašīnmācīšanās procesā — tika pārbaudītas ne tikai dalībnieku prasmes, bet arī radošā pieeja. Trešajā kārtā no datiem par telemārketinga sarunām, kas atklāja, piemēram, sarunas garumu vai norises laiku, bija jāizveido modelis, kas pateiktu, vai pārdevējam izdevies produktu notirgot. Labākais ir tas modelis, kurš visprecīzāk var paredzēt rezultātu. Šogad visus goda pjedestāla pakāpienus iekaroja rīdzinieki. Pirmajā vietā — Adrians Slics.